Klacht: veel te late bezorging

op 25 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 4.7.2017 is een zending aangekomen bij Postnl. Een kado voor een doodzieke jongen via stichting Doe een wens.5x over gebeld.
Het inklaringsformulier kwam op 13.7.2017 bij mij per post binnen. Ik had 4x verzocht om het per email te sturen, 4x toegezegd, geen enkele keer ontvangen. De verantwoordelijke manager wenst niet aan de telefoon te komen, die heeft andere dingen te doen.
De mooie dag voor deze jongen, georganiseerd in samenwerking met 60 artsen en verpleegsters is afgezegd. Deze dag was op 18.7.2017.
De teleurstelling en het onbegrip is groot. Maar empathie is niet te verwachten bij Postnl.
Een klacht indienen kan ook niet, het klachtenformulier kan niet gedownload worden.
Arrogantie ten top.

Alle kosten die ik gemaakt heb vergoeden en een donatie aan de Stichting doe een wens.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 juli 2017 om 12:34 geantwoord

Geachte heer Janus,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig om te vernemen dat de levering van uw zending afkomstig uit het buitenland langer heeft geduurd dan u verwachtte. Gezien de omstandigheden kan ik me goed voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

De verwerking van een pakket bij afdeling inklaringen kan tot 30 dagen duren, bij het ene pakket gaat de verwerking sneller dan bij het andere pakket. Het versturen van een ‘bericht van aankomst’ gebeurt alleen per post om er zeker van de zijn dat deze brief geleverd wordt bij de geadresseerde van het pakket. Zodra de brief is ontvangen kan de gevraagde informatie wel per e-mail terug gestuurd worden. Ik zie dat u de zending op 18 juli in ontvangst heeft kunnen nemen. Een klacht indienen is reeds gebeurd naar aanleiding van uw telefonisch contact met onze klantenservice op 12 en 13 juli jongstleden. Het spijt me dat ik hierin verder niets meer voor u kan betekenen.

Heeft op 25 juli 2017 om 15:27 geantwoord

Beste Postnl.
Ik ben helemaal niet tevreden met uw nogal aanmatigend antwoord.
U kunt zich helemaal niet voorstellen wat de omstandigheden zijn, hoe die tot stand zijn gekomen en wie hier aan mee heeft gewerkt.
Ik heb 5x contact gehad met uw medewerkers over deze zending en steeds is er beloofd om actie te ondernemen. Dat is niet gebeurt. De brief, bericht van aankomst, waar u het over heeft, heeft er 8 dagen over gedaan om mij te bereiken. Uw medewerkers hebben een andere mening als u over het per email verzenden aan mij van deze brief: 3x toe is beloofd om deze brief per email aan mij te verzenden. Volgens uw medewerkers zou het pakket op 20.7.2017 afgeleverd worden. Om onbekende reden en zonder enige informatie of communicatie van uw kant is dat pakket op 18.7.2017 om ca. 18.00 uur afgeleverd.
Ook heel vreemd is dat het klachtenformulier niet te downloaden is en ik helemaal niet weet dat er een klacht is opgenomen binnen uw organisatie, laat staan dat ik weet wat er in die klacht staat of enige invloed hierop kan uitoefenen.
Al met al heeft u een feestdag van een doodzieke jongen met nog enkele maanden te leven volkomen vergalt. U kunt zich natuurlijk verschuilen achter de afdeling inklaringen, maar dat staat nergens op uw website of in uw voorwaarden. Integendeel, uw voorwaarden laten iets anders lezen en dat weet u ook.
Gewoon weer een slap verhaal, zonder enige aantoonbare onderbouwing.

U kunt wel degelijk iets betekenen: Een gift aan stichting Doe een Wens!

Alle klachten die gemeld zijn door edwinjanus