Klacht: Veel te laat

op 20 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakketje dat tussen 9 en 11 bezorgd zou worden volgens de track en trace van Post Is nu, na 3 en een half uur nog steeds niet bezorgd. Ik zit dus al 5 en een half uur te wachten.

Gewenste Oplossing:

PostNL lijkt zich niks van klachten aan te trekken. Ik krijg regelmatig enquetes toegestuurd en bvul die dan ook in, maar de dienstverlening van PostNL gaat alleen maar achteruit. Jammer dat andere postbezorgers al net zo erg zijn anders zou ik allang weg zijn bij PostNL.
(Verstuur zo'n 1000 pakketjes per jaar en dat levert veel, heel veel, frustratie op.)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw J.E. Polak, Uit uw bericht begrijp ik dat u lang heeft gewacht op een pakket welke tussen 9 en 11 uur bezorgd zou worden en dat dit op het moment van schrijven nog niet is bezorgd. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden omdat onze dienstverlening niet aan uw verwachtingen heeft voldaan Het is begrijpelijk dat u graag wilt weten wat hier aan de hand van kan zijn geweest. De bezorger is afhankelijk van zijn route, het kan daarom voorkomen dat door omstandigheden de bezorger eerder of later kan zijn dan de aangegeven indicatietijd. Dit kan bijvoorbeeld komen door een file, ongeluk of door een andere omstandigheid. Mocht u uw pakket nog niet hebben ontvangen, dan ontvang ik graag de trackingcode zodat ik dit voor u na kan kijken. Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een reactie gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 30 mei 2016 om 11:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Polak,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.

Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we meer gegevens of aanvullende info van u nodig.

We hebben u daarom twee keer een reactie gestuurd met verzoek om aanvullende informatie.

Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Wij gaan er dan ook van uit dat uw klacht inmiddels op een ander wijze is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 30 mei 2016 om 11:58 geantwoord

Helaas is in eerdere instantie mijn reactie blijkbaar niet goed door gekomen.

Het desbetreffende pakje is uiteindelijk (na 7 uur!) alsnog bezorgd. Het gaat me dus niet op een concrete oplossing in deze.
Het gaat me er vooal om dat PostNl mensen in de zeik neemt.
De dag erna heb ik wederom uren op ene pakje gewacht.
Er was tweemaal niks aan de hand op de route van de chauffeur, en hij had ook een apparaatje bij zich waarop hij de planningh van PostNl kon zien, maar die planning wordt gemaakt op basis van een gewoonte van een chauffeur. Als hij iedere dag een bepaalde route rijdt, wordt op basis daarvan een planning gemaakt. Als een chauffeur graag zelf iedere dag een andere route rijdt of de route ter afwisseling eens andersom rijdt, dan sta je voor 's morgens gepland en komt hij 's avonds laat. Blijkbaar is de planning weinig dwingend en leggen sommige chauffeurs/bezorgers die gewoon naast zich neer.
Dn heeft een trackl en trace systeem dus geen enkele zin. De verklaringen die PostNl geeft voor wanprestaties snijden geen hout.

Alle klachten die gemeld zijn door Mamacita1