Klacht: Veel frustratie bij bezorging DHL

op 23 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Het bezorgproces ging als volgt:
De 1e keer leveren zou zijn tussen 9:00 en 15:00. Dat mailtje kwam om 9:32 die dag. Theoretisch had het al geleverd kunnen zijn vóór dat ik van de levertijd op de hoogte werd gesteld. Daarnaast had ik voor het plannen al kunnen vertellen dat ik niet thuis zou zijn, maar de optie omdat met bestellen aan te geven was er niet.

De 2e keer leveren kwam automatisch de volgende dag, weer tussen 9:00 en 15:00, dus ik was weer niet thuis. Ik had met de kaart van de 1e keer leveren het moment kunnen aanpassen, maar dat is erbij in geschoten. Daar heb ik niet snel genoeg gehandeld, dus dat is mijn fout.

Op dit moment heb ik al 2 bezorgmomenten gemist, dus met de kaart in mijn bus ga ik het 3e bezorgmoment plannen. Ik heb 3 opties: andere datum+tijd, buren of DHL ParcelShop. Nu zijn buren bij mij geen optie, want ik ken ze niet en weet dus niet of ze thuis zijn. Ik wou een ParcelShop kiezen, maar de opties waren belachelijk (Zie bijlage). Ik had de keuze uit 5 locaties, die allemaal op 20 minuten fietsen afstand liggen en met openingstijden vooral onder werktijd. De getoonde opties zijn niet eens het dichtstbij, maar ik kon geen andere locaties kiezen! (Zie bijlage voor de 5 locaties dichtbij, van jullie eigen site). Om nou iets ‘thuis te laten bezorgen’ en daarna zo ver te moeten fietsen vind ik totale onzin.

Ik koos dus om het vandaag tussen 18:00 en 21:00 te laten bezorgen. Ik was om 17:45 thuis van werk en heb gewoon braaf gewacht maar heb geen bel gehoord. Ik woon in een nieuwbouw appartement en ik ben er 100% zeker van dat mijn bel werkt. Ik heb dus 3 uur lang thuis gewacht, niet naar de supermarkt geweest in de angst jullie te missen, maar geen deurbel. Om 9 uur geef ik het op, en ga ik boodschappen doen. Wat zie ik tot verbazing in mijn brievenbus; zo’n kaart omdat ik ‘niet thuis was’! Ik was om te knallen, zoals je kan voorstellen. Nu komen jullie morgen weer tussen 18:00 en 21:00. Ik kan dit niet meer aanpassen, alleen bij de buren laten afleveren is nog een optie volgens jullie site. Ik ben morgen van half 8 tot 10 sporten, dus waarschijnlijk mis is ook deze kans.

Jullie proberen het vandaag nóg een keer, in plaats van dat het terug gaat naar Garcia.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 23 mei 2017 om 13:45 geantwoord

Goedendag,

Wat vervelend om te horen dat de zaken zo zijn verlopen! Ik kan me uw frustratie goed voorstellen. Bedankt voor het melden van uw klacht. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wij zullen een officiële klacht voor u indienen. Onze collega’s op het depot zullen de betrokken bezorger hier op aanspreken en intern passende maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Ik kan helaas niet voor u inregelen nadat de aflevermomenten zijn verstreken, dat ik deze zending opnieuw in uitlevering kan laten gaan. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Mike

Heeft op 26 mei 2017 om 16:09 geantwoord

Beste,

Tijdens het sturen van mijn eerste bericht was dit de status: Ik heb maandag 3 uur gewacht zonder bel om daarna een briefje te vinden dat ik 'niet thuis was' en dat ze dinsdag tussen 18:00 en 21:00 weer langs zouden komen. Middels die kaart was de enige mogelijke wijziging 'afleveren bij de buren' en dat is dus geen optie. Maar dinsdag is dus niemand geweest; er lag geen nieuw briefje. Geen mailtje. Niks. Ik weet niet waar mijn pakketje is en ben er helemaal klaar mee. Word ik in welke vorm dan ook op de hoogte gehouden van de officiële klacht of is zo'n klacht vooral voor de vorm? Ik zou graag meer medewerking krijgen dan 'excuses voor uw ongemak' want ik weet plots niks meer.

Alle klachten die gemeld zijn door nausbma