Klacht: Schade na onderhoud, extreem hoge kosten voor de reparatie hiervan voor de consument en slechte voorlichting

op 26 juli 2011 over Van Kalmthout in de categorie Autodealers

APK, kleine buurt, remschijven en distributieriem laten vervangen bij Ford dealer van Kalmhout in Haarlem. Na dit onderhoud last gekregen van haperingen tijdens het rijden, soms begon de motor zelfs te stotteren tot het motormanagement lampje ging branden.

Ford dealer van Kalmhout in Haarlem gebeld, doorverwezen naar Ford assistance, ANWB er bij gehaald en deze heeft olie in de 2e cilinder geconstateerd. Advies: naar laten kijken bij de dealer, waarschijnlijk een klepdeksel pakking die vervangen moet worden. Motormanagement lampje reset en cilinder schoongemaakt door ANWB.

Besproken met Ford dealer van Kalmhout in Haarlem, auto gelukkig nog dezelfde dag kunnen brengen. De volgende dag, telefoontje en te horen gekregen dat ze niks hebben kunnen vinden, het motormanagement lampje niet meer brandde en dat ik de auto weer op kon halen. Aangegeven dat de ANWB er ook naar had gekeken en die e.a. schoongemaakt had, ook aangegeven dat de ANWB het lampje gerest had. Ford dealer van Kalmhout in Haarlem: toch niks kunnen vinden meneer, advies om het nog even aan te kijken.

Resultaat: auto rijd prima, tot er 100km gereden is. Dan begint het verhaal weer van voor af aan. Wederom Ford dealer van Kalmhout in Haarlem gebeld, situatie besproken en ik mag de auto brengen. De monteur die me te woord staat geeft aan dat het verhaal omtrent de ANWB van vorige week nieuw was voor hem. Heel vreemd, heb dit aan 2 collega’s verteld, ik wist niet dat ik de monteurs persoonlijk moest briefen omtrent een reparatie.

Monteur (Martin) van van Kalmhout Haarlem geeft aan, als we de pakking vervangen dan moet de klepdeksel in zijn geheel vervangen worden. Geschatte kosten: 178 euro. De volgende dag een telefoontje van dezelfde monteur: inderdaad de klepdeksel moet vervangen worden + 4 bougies. kosten nu: 375 euro, en dan krijg ik nog 50 euro korting ook. Wat een verschil! Ongeloofelijk! Reden van de prijs verdubbeling, dit is de prijs inclusief BTW en arbeidsloon. Owja, en hier konden nog eventuele kosten bij komen voor olie..

En dan te bedenken dat dit probleem nog niet liep voor ik de auto voor een reparatie weg bracht.

Een second opinion aangevraagd bij een andere dealer, zelfde vervanging, 4 bougies en klepdeksel. Kosten 148 eur0 inclusief. Verschil: bijna 300 euro!

Nu heb ik ook twijfels bij de kosten die in rekening zijn gebracht bij de APK keuring, kleine beurt en vervanging distributieriem.

Geld terug en excuses voor het oplichten van een klant!

Alle klachten die gemeld zijn door Patrick.