Klacht: van het (keuken)kastje naar de muur

op 10 juli 2017 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Wij hebben op 2 maart een mooie keuken besteld bij Hornbach Amsterdam.
Nadat wij goed geholpen zijn en een mooie functionele keuken hebben samengesteld werd ons mede gedeeld dat de instalatie datum 6 ot 8 weken in de toekomst zou liggen na de aanbetaling.
Op 2 maart hebben wij direct de aanbetaling gedaan maar helaas is de keuken nu (meer dan 5 maanden later) nog steeds niet klaar.

Het begon al met het “inmeten” van de keuken. Wij hebben 1 week gewacht tot de aannemer zou bellen voor een afspraak voor wij maar eens Hornbach gebeld hebben. Na veel heen en weer (vooral heen) hebben wij uiteindelijk na 3 weken een inmeting gehad.

Voordat de keuken besteld kan worden door Hornbach moet de inmeting terug zijn zodat zij zeker weten dat de keuken geinstaleerd kan worden. Ook hier heeft deze aannemer 2 weken overheen laten gaan (waar wij ook pas achter kwamen na meerdere keren bellen).

Uiteraard kunnen er dingen fout gaan en daar hebben wij ook begrip voor. Helaas was dit slechts het begin.

Na deze 2 weken kregen wij weer een kleine 2 weken later de offerte waarin dubbele kosten waren opgenomen en werkzaamheden die wij hadden aangegeven zelf te doen.
Ook nu weer duurde het meerdere dagen, telefoontjes en zelfs afspraken in het filiaal voordat deze was aangepast.

Na het aanpassen van de offerte toch accoord gegaan en de keuken helemaal betaald.

De week erop (inmiddels week 11) zou ik gebeld worden door de bezorg dienst EN de instalateur zodat ik de bezorging en de instalatie samen kon plannen. De bezorger was als eerst en ik heb een bezorg datum gepland. Helaas heeft de instalateur weer niets laten horen en heb ik de bezorging afgemeld waarna zij de week erop toch vrolijk op de stoep stonden en mij bij navraag, met zekerheid, wisten te vertellen dat er niet was afgebeld omdat “ik die hele dag aanwezig was en anders mijn collega’s het echt wel gezegd hadden” en “dat het wel aan u zal liggen”. Bij het maken van de nieuwe bezorg afspraak hoorde ik dan toch dat een collega het niet had door gegeven.

Op het moment van bezorging bleek echter de wasbak beschadigd en niet meer goed in het aanrechtblad te zitten. Mijn vrouw heeft de bezorger hier direct op aangesproken waarop deze aangaf dat er al een nieuwe in aantoch was. Tot de monteur 3 dagen later aankwam en van niets wist.
Bij (wederom) nabellen wist Hornbach niets hiervan en had het bestellen van een nieuw blad alweer vertraging opgelopen.

Bij binnenkomst van de instalateur was zijn eerste opmerking dat de leidingen niet op de juiste plek zaten. Dit stond echter duidelijk op de offerte aangegeven dat wij dit zouden uitbesteden. Ook nu weer 2 dagen vertraging.

Nadat het nieuwe blad binnen was gekomen (inmiddels zaten wij dus al 4 weken met een ongemonteerde keuken in de woonkamer) had de instatlateur pech met zijn auto, zijn collega die zou komen helpen had een auto inbraak waardoor al zijn gereedschap was gestolen. Weer vertraging.

Uiteindelijk kwam de instatlateur de keuken afmaken maar er was weer een probleem met het nieuwe blad. Op de een of andere manier passen de 2 delen (hoekblad met 45grd verbinding) niet op elkaar en zit er hoogte verschil en een kier in het blad. Op zich niet zo erg estetisch, maar wel vervelend als daar vocht tussen komt. Dus weer wachten op een oplossing.

Inmiddels zijn er meer dan 5 maanden verstreken sinds de aanbetaling.
Heb ik mijn vakantie naar mijn schoonfamilie af moeten annuleren omdat de keuken “zeker dan geinstaleerd wordt”.
Hebben wij 2 keer gasten moeten ontvangen in een grote chaos, waar zij moesten slapen tussen de keuken kastjes.
Hebben wij 1 week niet kunnen koken.
En zijn wij eindeloos van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik zal tevreden zijn als Hornbach zijn verantwoordelijkheid neemt.
In elk geval de gemaakte afspraken nakomt (bel afspraken en tijdsafspraken).
Gemaakte kosten vergoed (annulering vakantie, niet kunnen koken)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht EdKwartet

1 maand geleden - Ik wil graag een kleine rectificatie plaatsen. De bestelling was geen 5 maar 4 maanden gedaan voor het schrijven van de klacht (inmiddels alweer bijna 4 en een half en nog steeds in afwachting). Excuses hiervoor.

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 26 juli 2017 om 13:28 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door EdKwartet