Klacht: Van het kastje naar de muur maar geen pakket bezorgd.

op 13 maart 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn ski’s vanuit Duitsland liggen nu al 3 dagen op het depot van DHL in Nederland en zouden gisteren, 8 maart, bezorgd moeten worden. Na 4 keer gebeld te hebben wat de reden is waarom er geen nieuwe status beschikbaar is werd me gisterenavond eindelijk door een attent iemand opgemerkt dat de postcode niet overeenkomt met mijn huisnummer. Wat blijkt is dat door een bestelling bij Amazon.de automatisch de postcode van de credit card wordt ingevuld. Ik ben net verhuisd en daardoor komen mijn nieuwe ingevulde adres en credit card billing adres niet overeen. De straatnaam en huisnummer zijn dus wel correct. Vervolgens werd me verteld dat ik geen postcode kan wijzigingen maar dat alleen de verzender dat kan doen. Mij werd een email adres gegeven: nlparcelbackline@dhl.com. Hier moest de verzender de aanpassing naar toe sturen zodat het gewijzigd kan worden. Dit heb ik vanochtend kunnen regelen. Nu heb ik zojuist om 17.15 weer gebeld of het al binnen was gekomen om te voorkomen dat het pakket weer naar Duitsland wordt gestuurd. Nu werd mij verteld dat het een fout van ze is geweest om mij een email adres te geven waar de verzender een mailtje naar moet sturen. Dit heeft namelijk geen nut. Ze hebben het wel ontvangen maar gaan hier niks mee doen. Vanwege veiligheid passen ze simpelweg geen postcodes aan. Ik heb aangegeven langs te kunnen komen met mijn paspoort, de order factuur met mijn naam erop. Het bankafschrift van de bestelling, verhuizing van de gemeente van het ene naar het andere adres. Dit maakt DHL allemaal niets uit en ze gaan het pakket gewoon rustig weer terugsturen naar Zuid Duitsland. Vervolgens werd me nog bevestigd, nadat de jongeman met meerdere mensen overlegd had op zijn afdeling tijdens mijn half uur duren telefoongesprek, dat er geen enkele mogelijkheid is in dit soort gevallen dat de postcode gewijzigd kan worden of in Nederland opgehaald kan worden. Op mijn vraag waarom dit pakket dan sinds dinsdagochtend al bij DHL Nederland met een error op het sorteercentrum ligt te wachten in plaats van teruggestuurd te zijn naar Duitsland wist de jongeman mij geen antwoord te geven.

Ik ben tevreden als ik aanstaande zaterdag mijn ski's kan ophalen bij een DHL punt in Nederland.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 maart 2017 om 11:55 geantwoord

Goedemorgen,

Dank u wel voor uw melding op deze klachtensite om aandacht te vragen voor uw zending. Zeer vervelend dat er een incompleet adres aan uw zending is gekoppeld. Het is zoals mijn collega aan de telefoon heeft aangegeven niet mogelijk om een afleveradres aan te passen, noch telefonisch, noch per mail, noch via deze site. Ook de verzender kan hieraan niets wijzigen. De zending zal herlabeld worden, of is dit iniddels al en zal retour gaan naar de afzender.
Ik wil u oprecht mijn excuses aanbieden dat wel de illusie is gewekt dat het middels een mailbericht wel aan te passen was.

Raffaele
Webcare DHL Parcel