Klacht: KLACHT OVER LEREN BANKSTEL EN DIENSTVERLENING

op 19 maart 2011 over Van der Heijden Meubelen in de categorie Meubelwinkels

We hebben februari 2010 (o.a.) een drie zits en een twee zits leren bankstel gekocht van Van der Heijden in Nijmegen.
We hebben bijna zes maanden moeten wachten voor de aflevering van onze bestelling. Bij aflevering, waren er duidelijk gebrekken op de bankstellen te zien. De naden en kussens liepen niet gelijk en alles sloot niet mooi aan met elkaar. Er zag er erg beroerd uit. Na enkele weken te hebben gezeten op de bankstellen begon het leer enorm te misvormen en zaten er plooien in de zittingen. De zittingen gaan niet terug in vorm maar blijven (als het waren) ingezakt op de plekken waar we hebben gezeten. Van der Heijden heeft een zogenaamde expert langs gestuurd die het probleem op zou lossen. Gedurende de twee uur dat hij bezig was, heeft hij alles uit elkaar gehaald en probeerde zonder succes iets met de vulling te doen. Het bankstel zag er steeds meer beroerde uit en was totaal onacceptabel. Ons bankstel werd enkele weken later opgehaald om op de werkplaats van V.d. Heijden te repareren. Weer zonder succes. Er zitten nu allemaal vreselijke lelijke plooien in het bankstel. Totaal onacceptabel maar V.d. Heijden willen er niets aandoen behalve het bankstel WEER ophalen en meer vulling in te stoppen. We zijn V.d. Heijden geweest omdat ze beweren goede kwaliteiten te verkopen en een goede dienstverlening te geven. Nu hebben we ontdekt dat onze bankstellen in het Verre Oost zijn gemaakt. Als V.d. Heijden ons bankstel weer gaan ophalen en proberen extra vullingen in te stoppen, wordt dit probleem niet opgelost (is het advies van een derde partij). Bovendien gaan ze andere vullingen gebruiken dan wat er oorspronkelijk in het bankstel werd gebruikt tijdens het maken van het product. Dit terwijl de vulling enorm belangrijk is!!

Gewenste oplossing

We willen ons geld terug. We hebben nu totaal geen vertrouwen meer in Van der Heijden Meubelen. Niet in hun producten en ZEKER niet in hun dienstverlening!!! We zijn inmiddels acht maanden verder en zitten met een ondergeschikt product. We hebben goed geld voor betaald en verwachtte kwaliteit. Nadat ons bankstel is al twee keer aangesleuteld en er nog ontzettend beroerd uitziet, vinden we dat we recht hebben om ons geld terug te vragen.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Van der Heijden Meubelen in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van der Heijden Meubelen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van der Heijden Meubelen

Heeft op 26 mei 2011 om 14:58 geantwoord

Wij hebben de klant diverse keren voorgesteld de servicedienst van de desbetreffende leverancier langs te sturen om uit coulance de zittingen bij te vullen. Helaas weigert klant dit.
Aangezien klant ons dus niet in de gelegenheid stelt deze melding af te werken, beschouwen wij van onze kant deze service als afgewerkt.

Alle klachten die gemeld zijn door nise01