Klacht: valsheid in geschrifte?

op 11 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket, Iphone 7 op zaterdag 29-7-2017 besteld bij KPN. Toezegging over bezorging op zondag 30-7-2017. Mailbericht van Post.nl om 00:45 u verwacht bezorgmoment 30-7-2017 tussen 12-18 u. Mailbericht Post.nl om 12:29 u over uw pakket is onderweg. Mailbericht Post.nl over bezorgmoment tussen 13.15-15.15. Mailbericht Post.nl over vertraging.
Bericht via track and trace van Post.nl dat pakket om 20:44 is bezorgd. Pakket moet met handtekening. Via track and trace inderdaad handtekening zichtbaar, maar niet van mij (geadresseerde). Pakket is nimmer bezorgd op genoemd tijdstip. Mailbericht 20:59 van KPN dat pakket is bezorgd. Vermoeden van fraude/valsheid in geschrifte. Gebeld met KPN om zaak in gang te zetten. Vandaag 31-7-2017 gebeld met Post.nl 0900-4002060 zaak uitgelegd. Medewerkster ziet in haar systeem dat pakket nog op DC Den Bosch ligt. Dat het gepland staat om vandaag 31-7-2017 te bezorgen. Zij verklaard dat dit een foutieve interne afhandeling is geweest op zondag 30-7. De handtekening is waarschijnlijk van een leidinggevende die zo de procedure op zondag kon afwikkelen. Dit is toch valsheid in geschrifte? Toezegging dat vandaag pakket geleverd wordt tussen 13-17 uur. Nog met KPN gebeld om laatste informatie te delen en te voorkomen dat REVIVA onnodig wordt ingeschakeld. Als klant van KPN die een betrouwbare partner in Post.nl denkt te hebben, heb ik nu een beeld van Post.nl dat niet is wat bedoeld wordt. Hoe wordt hier nu mee omgegaan? Ben benieuwd naar uw reactie.Wacht dit antwoord nog af voordat ik juridische stappen ga ondernemen en eea via social media aanhangig ga maken.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik zelf op schrift zie dat hierover interne instructies worden opgesteld om herhaling te voorkomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer Broeders, Vriendelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u afgelopen weekend een pakket verwachtte. Deze is afgelopen zondag niet bij u afgeleverd, maar toch was er al een handtekening zichtbaar. Ik kan mij voorstellen dat u hier zeer verontwaardigd over bent en dit een volgende keer niet weer wil zien. Mijn excuses! Wat ik daarom ook graag wil doen is dit doorzetten richting het bedrijf welke verantwoordelijk is voor zondagbelevering. Daarvoor ben ik echter nog wel benieuwd of u afgelopen maandag zelf nog hebt getekend voor ontvangst en of de handtekening zichtbaar via Track&Trace de uwe is? In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Jack Broeders

3 maanden geleden - Maandag 31-7 bericht van Post.nl over nieuwe bezorgpoging omdat eerste niet gelukt was. Bericht dat bezorging onderweg is. Via track n trace te volgen. Bericht over bezorgtijd tussen 13:00 en 17:00. Om 13.10 pakket thuis bezorgd, getekend voor ontvangst. Deze juiste handtekening nu ook zichtbbar via track n trace. Pakket is er, maar wat een ondoorzichtige gang van zaken. Ik zal selectief waardevolle producten online bestellen en vooraf bezorgdienst willen weten. Toch nog markt voor lokaal en betrouwbaar shoppen!

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 augustus 2017 om 10:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Broeders,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u het betreffende pakket inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen. De gang van zaken heb ik gemeld bij de afdeling die gaat over de bezorging op zondag, zodat we hiermee herhaling kunnen voorkomen. Nogmaals excuses voor de verwarring en overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Jack Broeders