Klacht: Valsheid in geschrifte

op 02 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag een pakketje ontvangen waarvan de afzender een handtekening vereist als bewijs van ontvangst. In de Post.nl app stond dit ook uitdrukkelijk (in rood) vermeld. Bij afgifte heb ik niets getekend, echter nu staat er in de app een handtekening die niet van mij is. Mijns inziens is hier sprake van valsheid in geschrifte en/of schending van het briefgeheim. Van deze werkwijze ben ik absoluut niet gediend en ben sterk overwegende hier aangifte van te doen.

Gewenste Oplossing:

Post.nl zal deze postbezorger op staande voet moeten ontslaan, en hun overige medewerkers er sterk moeten op attenderen dat deze werkwijze niet toelaatbaar is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 02 juni 2017 om 09:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Beelt,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat uzelf niet voor uw zending heeft getekend, maar dat er na aflevering wel een handtekening in de app stond. Goed dat u dit bij ons meldt, want dit is natuurlijk niet hoe het hoort. Namens PostNL wil ik mijn excuses aanbieden voor dit vervelende ongemak. Graag informeer ik u hierover.

Aangezien het niet de juiste werkwijze is, heb ik gelijk een melding doorgezet richting de leidinggevende van de betreffende medewerker. Deze gaat dit met hem/haar bespreken. U ontvangt daar geen persoonlijke terugkoppeling op, maar u kunt ervan uit gaan dat dit niet nog eens gebeurt. Mocht dit toch het geval zijn, trek dan weer aan de bel zodat we verder actie kunnen ondernemen.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 02 juni 2017 om 13:12 geantwoord

Dit is geen oplossing. Een standaard excuusbrief, Post.nl geeft zelf aan dat het weer kan gebeuren. Vandaag ga ik aangifte doen bij Politie, en hopelijk meer met met mij die hetzelfde is overkomen. Dit moet stoppen!

Alle klachten die gemeld zijn door LadyE