Klacht: Valse/ foute informatie bij telefonische benadering

op 15 augustus 2016 over MediaTrend Publicaties in de categorie Websites - Building en Hosting

Op woensdag 13 juli werd ik door een telefonische verkoper (Mediatrend????) gebeld, o.a. met vermelding dat hij via Werkspot belde. Later in het gesprek werd de naam van Bouw & Verbouw genoemd. Verder geen (bonafide) bedrijfsnaam namens wie hij belde.
Het werd een mooi verhaal over hun website bouw en verbouw.nl. Klonk goed en ging in op het voorstel voor vermelding op de site voor € 385 ex BTW voor 2 jaar, zonder dat de algemene voorwaarden waren toegestuurd of via andere weg in mijn bezit waren gekomen.
Er blijkt nu een doorschakeling plaats gevonden te hebben naar een administratieve dame, welke enige gegevens noteerde. Er werd niet gerept over een annulering binnen een gestelde termijn. Later op de dag werd een welkoms mail ontvangen met daarin de mogelijkheid om de algemene voorwaarden te lezen.
Er blijkt ook een bedrijfsvermelding op hun website te staan met 1 enkele zoekterm, nl. engineering. Ik heb een mailing terug gestuurd met daarin vermeld, dat hiermee geen potentiële klanten kunnen worden gelokt, omdat er een te grote lijst met zoekresultaten verschijnt.
Ik heb per mail opgezegd; dit is toegestaan, omdat het dezelfde wijze als dat ik de overeenkomst in eerste instantie ben aangegaan.
Het riekt allemaal erg naar de foute soort colportage, waarmee ondernemers op het verkeerde been worden gezet. Eigenlijk gewoon oplichting of diefstal van een kwalijke soort.

Weinig investeren in de duur betaalde vermeldingen op hun website om de vermelde bedrijven vindbaar te maken (waar deze dan zelf de info moeten gaan aanleveren/ aandragen).
Ik ben niet van plan de factuur te betalen; incasso dreigingen laat ik voor wat ze zijn. Laat zij maar aantonen, dat zij op bonafide wijze gehandeld hebben. Er staan nog meer klachten als deze op het internet, o.a. via jullie www. klachten .nl- site, dus er is meer aan de hand.

Ik zou redelijk tevreden zijn als ze zich correct opstellen en niet zonder er een € aan uit te geven zich presenteren als bonafide bedrijf welke ondernemers wil helpen vindbaar te zijn. Van de betaalde gelden kunnen zij via Google advertentieruimte kopen en hun web-site prominenter laten verschijnen. Daarmee kunnen ze volgens mij veel (meer) geld verdienen en succesvol zijn omdat ze zo een goede reputatie en resultaten krijgen en hun klanten daar blij mee zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar MediaTrend Publicaties over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door fraude 12