Klacht: Valse benadering en onwil

op 21 augustus 2017 over Straetus in de categorie Incassobureaus

Vanmorgen gebeld door Straetus incasso. Toen ik mijn verbazing uitte werd gevraagd of ik …… was op een ander adres dan het mijne. Op mijn vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer kwamen werd opgelegd.
Toen ik hierover belde kreeg ik th horen dat ik maar een klachtenformulier moest invullen (een erkende methode om “lastige vragers” het bos in te sturen. Hij wilde niet op mijn mondelinge klacht ingaan.
Zij maken een fout, voor mij zeer bedreigend” en ik word aan het werk gezet zonder enige dialoogmogelijkheid per telefoon.
Gezien de reputatie van vele incassobureaus maak ik me ernstig zorgen.
Zij kunnen mij bellen op nr: 0486 476087 (doorgeschakeld naar mijn nummer in Ierland). Graag per omgaande vanwege de dreigeing van onterechte maatregelen nu ik niet bij mijn post kan.

M. Schuurmans
mmjsch@gmail.com

Bij onmiddellijke telefonische beantwoording van mijn vragen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Straetus over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht M. Schuurmans

3 maanden geleden - Zie ook de 31 andere klachten

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Straetus in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Straetus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Straetus

Heeft op 07 augustus 2017 om 12:14 geantwoord

Bericht van Straetus

3 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, U mag altijd bellen naar het hoofdkantoor 088-0440000 Ik wil graag helpen maar ik heb geen dossiernummer of andere gegevens. Met vriendelijke groet, Crijn Janssen

Heeft op 07 augustus 2017 om 13:11 geantwoord

Heb weer gebeld. Telefonisch toegelicht. De \"bemanning\" van de humane firewall wil mij niet doorverbinden en ook geen terugbelafspraak toezeggen. Ik voel me bedreigt, temeer omdat blijkt dat mijn vorige mailtje via klacht.nl niet of niet goed is gelezen en beantwoord met een standaardantwoord. Heb contact gehad met mijn juridisch adviseur en kreeg het advies deze onterechte dreiging te melden bij de politie en U als CEO van Straetus aan te geven als U niet binnen maximaal 24 uur telefonisch contact hebt opgenomen.

M. Schuurmans
0486 476087

Bericht van Straetus

3 maanden geleden - Geachte heer Schuurmans, Zojuist heb ik u telefonisch gesproken en de kwestie uitgesproken. De kwestie betreft MJF Schuurmans en niet u te weten MMJ Schuurmans. Er zijn geen brieven naar Velp Noord Brabant verzonden. Met vriendelijke groet, Crijn Janssen

Alle klachten die gemeld zijn door M. Schuurmans