Klacht: Vals geadverteerd met gratis proefperiode

op 11 mei 2020 over Huurstunt.nl in de categorie Algemeen

Huurstunt.nl licht je op waar je bij staat. Ze adverteren met een proefperiode van 14 dagen! Hier is echter niets van waar. De proefperiode van 14 dagen is het herroepingsrecht waar je (bijna) altijd recht op hebt.

Zelf heb ik netjes na een paar dagen (toen ik erachter kwam dat hun aanbod op gratis sites ook te vinden is) mijn account opgezegd. Ruim een maand later zag ik dat er €19,95 van mijn rekening was afgeschreven. Na een mail naar Huurstunt.nl met de mededeling dat ik netjes binnen de termijn van 14 dagen mijn account had opgezegd en de mededeling dat ik de incasso had gestorneerd kreeg ik een mail terug dat ik een speciaal herroepingsformulier had in moeten vullen en dat opzeggen niet hetzelfde was als herroepen. De werkdag erna kreeg ik een herinnering dat ik de €19,95 euro moest betalen en werd er al gedreigd met aanmaningskosten. Die 14 dagen proefperiode slaat dus nergens op. Je abonnement begint gewoon op de dag dat je je aanmeldt, maar je moet je abonnement herroepen voordat je niet hoeft te betalen.

Extra zuur is het dat je bij afmelden netjes een e-mail krijgt met daarin bevestigingen dat je abonnement is opgezegd waardoor je, vind ik, voor de gek gehouden wordt.

Mijn aanbeveling: maak überhaupt geen account aan. Het aanbod is overal en nergens online te vinden. Ook uit onderstaande reviews blijkt dat ze vaker dit soort stunts uithalen.

Ik zou tevreden zijn als ik die 19,95 euro niet hoef te betalen voor een dienst die ik niet heb gebruikt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurstunt.nl over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurstunt.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurstunt.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurstunt.nl

Heeft op 14 mei 2020 om 15:43 geantwoord

Beste Pleun,

Huurstunt.nl kent geen 14 dagen gratis abonnement. Wel heb je als consument recht om een herroeping te doen. Deze hebben we echter niet van je ontvangen. Ik zie alleen in ons systeem dat je het account hebt opgezegd. Een opzegging heeft betrekking op de verlengde periode. Je hebt ook zien staan in de bevestigingsmail dat het Premium Account nog te gebruiken is tot 22 april. Dit is bij een herroeping anders. Dan wordt het account direct gestopt. Bij het aangaan van het Premium Account wordt duidelijk verwezen naar het feit dat je een herroeping kunt doen en hoe je dit kunt doen.

Omdat er zoveel verschillende makelaars zijn is het voordeel bij ons dat wij het zoekwerk al voor je gedaan hebben. Daarnaast hebben wij aanbod van particulieren die vaak alleen bij ons adverteren.

Groet,
Jasmijn
Huurstunt.nl

Alle klachten die gemeld zijn door PleunW