Klacht: vakantie

op 02 november 2011 over Thomas Cook in de categorie Online Reisbureaus

Goedendag, Ik schrijf u dit naar aanleiding van mijn vakantie in Turkije van 9-oktober-2011 tot en met 13-oktober-2011. Wij (Wij zijn Marit (18) en Laura (20)), zaten in hotel Saphir in Alanya. Echter hadden wij ons deze vakantie heel anders voorgesteld.Vanaf binnen komst hebben wij alleen maar problemen gehad. Na onze lange reis kwamen wij aan in hotel Saphir. Beide weggeblazen van het uiterlijk van het hotel. Helaas is de binnen kant lang niet zo mooi als de buiten kant. Bij de receptie werden we eigenlijk al meteen “vreemd” behandelt. 3 mannen zaten ons aan te staren (hielpen ons de eerste 10minuten niet) en namen ons niet serieus. We kregen onze kamer en zijn naar boven gebracht. Eenmaal op onze kamer aangekomen wilde ik meteen mijn telefoon in de oplader doen zodat ik mijn thuis front kon laten weten veilig aan te zijn gekomen. De stroom deed het niet, hierop zijn wij meteen naar beneden gegaan om te vragen hoe het kwam. Wij zijn een 4 (!!) keer naar de receptie geweest om te vragen hoe of wat en hebben het ook nog aan 2 bellboy’s gevraagd. Niemand kon er iets aan doen en ineens kon de receptie geen Engels meer (erg vreemd). Om 18:00uur is er dan eindelijk iets aan gedaan en kon ik iedereen thuis vertellen dat wij veilig aangekomen waren (thuis zaten ze al wat in de stress gezien aankomst tijd dus half 2 was). ’s avonds zijn wij de eerste nacht erg lastig gevallen. Vanaf half 10 werd er steeds op de deur gebonkt en geprobeerd deze open te maken. Ook werd er steeds gebeld (vanaf de receptie) naar onze hotel kamer. Dit allemaal heeft geduurd tot ongeveer 1uur ’s nachts. Toen wij een klacht bij de receptie neerlegden deden zei er nogal lacherig over (zo was het nu eenmaal en het personeel hield wel van een geintje!) we moesten ons niet zo druk maken. Ik had uitgelegd dat ik de hele nacht niet heb durven slapen, dat was dan maar mijn probleem. Toen wij vroegen om het nummer van onze hostess (waarvan wij dus ook absoluut niet wisten wie het was!!!) konden zei wederom geen Engels meer. Via andere Nederlanders in het hotel zijn wij er op de allerlaatste dag achter gekomen wie onze hostess was. Deze nederlanders gaven aan ons hun telefoon nummer voor als we hulp nodig hadden, gezien de receptie ook niks voor ons deed. Sterker nog, alles gebeurde vanuit te receptie. Toen wij het nummer van Neckermann wilde bellen die wij van Thomas Cook thuis hadden mee gekregen was deze buiten gebruik. We voelden ons dus echt alleen en in de steek gelaten. Ook hebben wij de directeur gesproken van hotel Saphir en ook die deed er laconiek over. Dit zou zo zijn in ieder land en wederom moesten wij ons niet zo druk maken. Zelfs de beveiliging was voor ons geen veilige thuis basis (ook die woude ons “versieren” en vonde alles wat er gebeurde “prachtig”). Kortom buiten het hotel waren wij nog het meest veilig! Zo hoort dit niet! We probeerde aldoor het hotel te ontvluchten en dat is erg moeilijk voor 2 meisjes die ook de weg niet weten. Op de laatste dag zijn wij zelfs nog met ijsklontjes bekogeld omdat wij niet mee uit zijn geweest met de jongens die daar werkte. Kortom we hebben een vreselijke vakantie gehad en ik zou NIEMAND naar dit hotel sturen of Neckermann aanraden door deze ervaring. Zelfs op onze hotel kamer waren wij niet veilig. We hadden er heel veel zin in, maar bij beide was onze zin al snel weg. We stonden te gillen van blijdschap toen de bus ons op kwam halen om naar huis te gaan. Naar mijn weten hoort je vakantie zo niet te zijn/eindigen! Wat ik erg jammer vind is dat alle informatie van Neckermann af veel te laat kwam en dat wij niet wisten wie onze hostess was. Wij zijn letterlijk door Neckermann aan ons lot overgelaten. Vriendelijke groet,Laura Noordam.Vosmaerstraat 882614 AT Delft.

Beiden willen wij graag een vergoeding in geld waarden. Wij willen geen vakantie waardebon.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Thomas Cook in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Thomas Cook een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Thomas Cook

Heeft op 15 oktober 2012 om 11:24 geantwoord

Op klachten, geplaatst voor 1 juni 2012 kunnen wij helaas niet meer ingaan daar ons de diverse informatie ontbreekt en deze niet meer volledig is te achterhalen zonder een compleet overzicht te kunnen maken. Genoemde klachten zullen wij desondanks in de opgeloste fase zetten.
Op klachten, geplaatst op of na 1 juni 2012 zullen wij, na dit gemeld te hebben aan betreffende consument, via de gebruikelijke procedure reageren op de klacht. De melding op deze site wordt ook dan in de opgeloste fase gezet.

Alle klachten die gemeld zijn door bomistar