Klacht: ziek doorbedrijfsongeval?

op 26 februari 2011 over UWV in de categorie klachtmelden

Ik zit al sinds 2001 in de wao met knieklachten en heb mijn goede wil aangetoond dat ik “wel”weer wilde gaan werken.Nu is het dat ik een omscholing ben aangegaan in de beveiligingsbranche en ben daar nu ook werkzaam in de mobile surveillance,nu krijg ik in 2006 met de bedrijfsauto een ongeval tijdens mijn dienst uitvoering met het gevolg een whiplash.Hiermee heb ik twee maanden in de ZW gezeten en wordt ik tot mijn grootste verbazing op grond van mijn WAO achtergrond arbeidsgeschikt geacht terwijl ik niet in de mogelijk was om ook maar auto te besturen,en dus als een niet functionerende werknemer beschouwd door mijn werkgever met het gevolg ontslag en dus werkeloos,en volgens UWV’s normen dus als zieke werknemer in de WW gekegeld en dat terwijl men dus ziek is met het gevolg loonverlies van 3000 euro in drie maanden? Daarbij ben ik dus op dit moment door toen van deze beslissing wederom voor 100% in de WAO beland.

Gewenste oplossing

Dat men iemand moet beoordelen op de ziekte/ongemak waar hij last van heeft en niet op iets waar hij mee in de WAO was beland,want wat is de toegevoegde waarde van het geheel?Totaal niets dus,alleen de stempel op je voorhoofd als WAO-er staat er nu weer “VET GEDRUKT”.Ze zouden ten eerste de werkgevers moeten aanspreken dat ze WAO-ers als WAO-ers moeten behandelen en niet als een werknemer die voor 100% gezond is.

Alle klachten die gemeld zijn door bart180