Klacht: uitkering

op 20 mei 2011 over UWV in de categorie klachtmelden

Goede Morgen,
Mijn man heeft 20maanden lang een ww uitkering ontvangen. Gelukkig weer baan gevonden per nov.2010. Daar bij direkt door willen geven om mijn uitkering stop te zetten. Daarbij hebben wij 2x onze werkcoach gevraagd hoe we dat moeten stop zetten daar wordt niet op gereageerd, dan maar online proberen. Daar willen ze hun geld ook niet(wordt weer niet op gereageert) intussen komen de uitkeringen binnenkomen en dat 3x. Nu worden ze eindelijk wakker en willen ze hun geld terug. Maar nu begint het pas…. Wij krijgen onze uitkering netto uitbetaald en nu moeten wij dat bruto weer terug betalen, dit is een verschil van €1500 Dit bedrag hebben we niet, en kunnen we ook niet maandelijks voorschieten. Nu heb ik een voorstel gedaan om die €1500 naar volgend jaar te verplaatsen ,maar er wordt weer NIET op gerageerd, dus weet ik ook niet of dit mogelijk is. Ik heb afgelopen Dinsdag al gebeld en ik zou worden terug gebeld binnen 24uur.Nu is het vrijdag en nog steeds zit ik te wachten op een telefoontje van het uwv hoe we dit gaan oplossen, weer wordt er niet terug gebeld, het lijkt wel of wij niet bestaan,maar wel de macht uiten door te dreigen met eventule boetes om te betalen. Ik weet niet wat ik nu moet doen kunnen jullie mij helpen met een eventueel voorstel of welke weg ik moet bewandelen om hun wakker te krijgen. Als ik die €1500 nu moet betalen komen wij in zeer ernstige financiele problemen, voor dingen waar wij totaal niets aan kunnen doen. Wij hebben van onze kant alles geprobeerd op onze uitekring stop te zetten, en nu worden wij GESTRAFT voor dingen waar wij niks aan kunnen doen.

Het minste wat zij kunnen doen is dat die €1500 naar volgend jaar wordt opgeschort.

Ook een excuus brief met een bos bloemen, is echt het minst.

En ik zou aan het uwv willen vragen waarom ze de mensen zo verbitterd maken.

Bericht van Koos O.

7 jaren geleden - Geachte mevrouw,Als het UWV door een fout teveel uitkering verstrekt heeft, moet u dit ook terugbetalen. U kunt bellen met het UWV om een betalingsregeling te treffen. Het moet m.i. mogelijk zijn een fatsoenlijke betalingsregeling te treffen. De betaling doorschuiven naar volgend jaar is geen optie en een dergelijk voorstel heeft 0% kans van slagen. Ik adviseer u de situatie uit te leggen en te onderhandelen over een betalingsregeling.Doe dit snel want de terugvordering draagt een executoriale titel. Dit wilt zeggen dat het UWV over kan gaan tot beslag op uw loon/uitkering of roerend goed.Veel sterkte nog!

Alle klachten die gemeld zijn door broekrabbertje