Klacht: Ik krijg geen hulp.

op 27 augustus 2010 over UWV in de categorie klachtmelden

In 2006 ben ik zelf getroffen door een Beroerte. Dankbaar heb ik gelukkig lichamelijk geen verlammingen. Wel heb ik een taalstoornis. Daardoor hoor ik niet alles en begrijp ik niet altijd de “rode draad” betreft wat mensen zeggen. Anderhalf jaar na mijn beroerte ben ik gekeurd. In die tijd heeft men mij nergens geattendeerd op mogelijke valkuilen. Ik ben enkel betreft mijn lichaam gekeurd, maar nergens ben ik getest betreft mijn Functiebeperking. En er is ook niet gekeken naar mijn korte termijn geheugen. Daarnaast moest ik van mijn arts stress vermijden, maar op mijn werk is er alleen maar stress. ik val voor 10% onder de WIA. Ik wil allangere tijd weg van mijn huidige baan. Ik heb een aantal maanden geleden de UWV ingeschakeld en gevraagd of ze voor mij iets kunnen betekenen in de zin van, hulp voor het gezamenlijk zoeken naar een andere baan, en wat uberhaupt mijn rechten zijn. Ik kreeg 2 adviezen: 1, meld je ziek bij je baas, ga in de ziektewet, daarop volgend zeg je tegen de bedrijfsarts dat je het helemaal niet meer redt op de werkvloer. daardoor kom je vanzelf bij de arbeidsbureau van je huidige werkgever en die kan verder helpen. Of 2, ga solliciteren en lieg tegen je nieuwe werkgever. Het kromme is dat ik 24 jaar oud ben. Ik heb net als een ieder gewerkt en ook belastingen betaald. Het jaar van mijn beroerte werkte ik fulltime. Daarom krijg ik nu de WIA regels, had ik wel naar school gegaan in die tijd, dan had ik nu WAJONG gekregen. Daarnaast zou ik met WAJONG gebruik kunnen maken van een Reintegratiebureau maar vanuit de WIA krijg je geen ene hulp.
Als ik verder zoek binnen andere instanties wordt deur heel snel dicht gegooid. We kunnen niets voor je doen, dat is voor mij al een standaard zin. Wel kan ik altijd gebruik maken van een reintegratiebureau maar dankzij de WIA regels zal ik zelf de kosten van een goede €4000,- moeten ophoesten.

Gewenste oplossing

Herkeuring en reintegratie bureau