Klacht: UWV meet met 2 of meer maten

op 13 augustus 2017 over UWV in de categorie

Ik ben een 62 jarige man die op 28 december 2013 onslag heeft gekregen en daardoor bij het UWV (WW) terechtkwam. Ik heb een aangeboren afwijking in mijn rug waardoor ik een scoliose heb en de laatste 20 jaar artrose. Ik ben 34 jaar voor een bedrijf werkzaam geweest die mij de gehele werktijd aangepast werk heeft gegeven om zo niet in de ziektewet te geraken. Bij het UWV heb ik mij ziekgemeld en ben meerdere malen voor de controle arts verschenen en een arbeidsdeskundige met als uitkomst dat ik in de ziektewet bleef en geen 65% van mijn inkomen kon verdienen. Zo heb ik bijna 2 jaar in de ziektewet gezeten tot ik een aanvraag voor de WIA in diende. Opnieuw verscheen ik 15 minuten bij een nadere verzekering arts en is de arbeidsdeskundige bij mij thuis langsgekomen om te melden dat ik uit de ziektewet ging en geen WIA uitkering kreeg. Dit nog geen 5 maanden na mijn eerste beoordeling. En dan te weten dat mijn aandoeningen alleen maar slechter worden naarmate je ouder wordt.
Met hoeveel maten meet het UWV ?? Of hebben we te doen met artsen die een opdracht hebben in plaats van een zuivere diagnose te stellen.
Ik denk het eerste

Dat men daadwerkelijk kijkt naar iemand zijn ziekte of aandoening en niet zomaar iemand voor 100% arbeidsgeschikt verklaart terwijl men meer dan 30 jaar lang een chronische aandoening heeft waarmee men in ieder ziekenhuis is geweest om te kijken of je geholpen kon worden. Maar al die specialisten die zeer veel uren aan je besteden om een juiste diagnose te stellen kunnen niet op tegen het kwartiertje van de UWV artsen.
Ben tevreden als men de opdracht naast zich neer zou leggen en doen waar de naam arts voor staat. een juiste diagnose stellen.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NvBgm