Klacht: Opgelicht en slecht geholpen door klantenservice

op 08 april 2019 over United Wardrobe in de categorie Markten en Braderieën

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had als actief verkoper shoptegoed gekregen van € 3,50 omdat ik een vriendinnetje van mij lid heb gemaakt van United Wardrobe. Dit shoptegoed is te besteden bij een bedrag vanaf € 20,00. (exclusief verzend en transactiekosten)
Ik wilde hiervoor wat leuks uitzoeken en kocht twee items voor in totaal € 32,75 inclusief verzend en transactiekosten.

Nadat ik keurig had afgerekend bleek dat mijn shoptegoed helemaal niet verrekend was, terwijl dit bij de afrekening wel stond vermeld.
Ik stuur een berichtje naar de beide verkoopsters met de vraag nog even te wachten met het versturen (zodat ik de orders eventueel nog kon annuleren) en een berichtje naar de klantenservice van United Wardrobe met de vraag of ze mij het shoptegoed alsnog willen vergoeden of anders de order te annuleren.
Ik krijg een mailtje terug van de klantenservice dat ik hiervoor mijn nummer had moeten verifiëren en dat het shoptegoed niet vergoed kan worden.
Ten eerste was ik hiervan helemaal niet op de hoogte gebracht (ook niet in de service mail waarin werd gemeld dat mijn shoptegoed bijna was verlopen) en ten tweede ben ik zeer slechtziend en werk ik met vergrotings- en spraaksoftware, waardoor er mogelijk iets in mijn weergave instellingen anders heeft gestaan, waardoor ik dit nooit heb gezien.
Zodoende was ik mij niet bewust van het feit dat ik mijn nummer had moeten verifiëren om mijn shoptegoed te krijgen.

Ik vraag United Wardrobe de order te annuleren, blijkt een van de verkoopsters het product al opgestuurd te hebben, waardoor dit niet meer kan. Uit de vinkjes in de chat maak ik op dat ze mijn berichtje wel gelezen heeft, maar dat ze het product gewoon heeft opgestuurd. Hieruit maak ik op dat ze dit willens en wetens heeft gedaan om mij de kans te ontnemen om de order te annuleren en vervolgens liegt ze hier ook nog over!
Het andere item wat ik had besteld, werd netjes geannuleerd en de kosten daarvan aan mij vergoed.

Een paar dagen later ontvang ik het product, blijkt dit een kleine flacon van de Rituals geurstokjes twv € 13,50 te zijn! Terwijl de verkoopster zowel in de chat bij het product als in de privé chat aangaf dat het om een grote flacon gaat twv € 25,00.
Ik neem opnieuw contact op met de klantenservice en leg bovenstaand verhaal uit en dien een verzoek in tot retourneren.

De eerste medewerkster beloofd mij dat ik alle gemaakte kosten, (dus van het product, de gemaakte verzendkosten en de kosten van het retourneren) terugkrijg. Hiervoor moet ik alleen een foto van het verzendbewijs opsturen. Dit doe ik en ik krijg de retourkosten ook netjes vergoed.
Een dag later staat ook betaalde prijs van de geurstokjes op mijn rekening bijgeschreven, maar niet de verzendkosten die ik heb betaald bij de aankoop van het product, terwijl me dit wel is beloofd!
Ik mail dit aan de klantenservice met een screenshot van de website waarop staat vermeld: United Wardrobe betaald het aankoopbedrag inclusief de eerste door de koper betaalde verzendkosten aan de koper binnen 24 uur terug zodra de koper het product als ontvangen heeft gemarkeerd.
Ik vertrouwde er zodoende op dat ik ook die verzendkosten terug zou krijgen.
Krijg ik een reactie terug (dit keer van een andere medewerkster) dat de verzendkosten slechts eenmalig worden vergoed!
Mij is iets heel anders beloofd en als ik dit had geweten, had ik de stokjes wel gehouden, want nu betaal ik dus gewoon voor het feit dat ik iets wil retourneren omdat ik ben opgelicht!

Daarnaast ben ik ook nog eens de transactiekosten van € 1,99 kwijt omdat die verkoopster het product meteen heeft opgestuurd terwijl ik haar had gevraagd hiermee te wachten. Als zij dit niet had gedaan, had ik beide orders kunnen annuleren en had ik alle product kosten de verzend- en transactiekosten gewoon teruggekregen.

Conclusie: Ik heb geen shoptegoed gekregen terwijl ik een vriendinnetje heb lid gemaakt, vergoeding hiervoor blijkt niet mogelijk, ik wordt vervolgens opgelicht door een malafide verkoper die mij de mogelijkheid om te retourneren willens en wetens ontneemt en blijf na retour vervolgens ook nog eens zitten met de verzend en transactiekosten, waarvan mij werd beloofd dat ik die terug zou krijgen!

Ik ben nu € 8,50 (en drie kilo) lichter dankzij de waardeloze klantenservice van United Wardrobe. (Dank je wel!)

Ik ben echt woedend dat ik zo slecht ben geholpen nadat ik willens en wetens ben opgelicht, terwijl ik zelf niets fout heb gedaan. Ik vertrouwde erop dat United Wardrobe veilig en betrouwbaar zou zijn maar dit vertrouwen is nu ernstig beschadigd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag dat de eerst gemaakte verzendkosten van €6,50 de transactiekosten van € 1,99 aan mij vergoed worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar United Wardrobe over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door United Wardrobe in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat United Wardrobe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

United Wardrobe

Heeft op 04 mei 2019 om 14:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Alice,

Bedankt voor je berichtje. Vervelend om te horen dat jouw aankoop zo verlopen is! Mijn collega heeft dit met jou opgelost en we hebben jou alle verzendkosten kunnen vergoeden. Dit gaat om de verzendkosten die jij betaald hebt om het item naar jou toe te laten sturen en de kosten die jij gemaakt hebt om het item terug te sturen. Bij een retour zending is het helaas niet mogelijk om de administratiekosten van €1,99 terug te krijgen, dit omdat er wel een verkoop plaats heeft gevonden. Sorry voor het ongemak.
Hopelijk gaat je volgende aankoop weer vlekkeloos.

Vriendelijke groet,
Kim - United Wardrobe

Alle klachten die gemeld zijn door Alice Voorveld