Klacht: Uitgeschreven bij duo (terwijl ik nog school heb) kan geen lening of stufi ontvangen

op 17 januari 2018 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben een leerling die in de verlening zit..

Ik zit met een probleem.. Afgelopen jaar liep ik stage bij een kinderopvang. Mijn stage contract werdt helaas niet verlengd zonder reden. Anders zou ik na een week mijn eindgesprek uitvoeren. Rond mei 2017 ben ik daar uitgeschreven. Toen ben ik zo snel mogelijk opzoek geweest naar een nieuwe plek alleen ging dat niet zo makkelijk. Uiteindeljk rond de maand december 2017 is het mij gelukt om een nieuwe plek te vinden en ben toen ook gelijk begonnen. Heb nieuwe overeenkomst ingeleverd bij mijn docent en zij heeft het ook gelijk aan de stagecoördinator gegeven. Mijn docent zei dat ik wel mocht beginnen met stage lopen. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met DUO. Om door te geven dat ik weer stage heb en dat mijn stagecoördinator het alleen moet verwerken in het systeem. Ze zeiden dat school dat moet doen zodat ze mijn schuld en boetes kunnen verwijderen.. omdat ik blijkbaar vanaf maart 2017 niet meer ingeschreven sta bij de duo… als geen student. Terwijl ik pas mei 2017 uitgeschreven was van stage?.. dus die maand klopt al niet. Ik ben nu sinds december bezig om mijn stagecoördinator te bellen.. elke keer hoor ik ze is ziek bel morgen.. bel ik de volgende dag is ze er ook niet aanwezig. Ik loop nu zo achter omdat ik niet normaal stage kan lopen door mensen die ziek zijn of dingen later in het systeem verwerken. Hierdoor moet ik nu ook extra maanden naar school en voor niks schoolgeld betalen? Ik heb wel mijn examens en opdrachten af. Het gaat puur om uren maken zodat ik toch een eindgesprek kan voeren..

Mvg,
Tuba Bor
381939
Capabel Rotterdam

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als mijn stage overeenkomst zo snel mogelijk wordt verwerkt in het systeem. En dat mijn uren nu nog worden meegeteld. En omdat ik nu moet wachten op bevestiging moet ik weer voor de komende 3 maanden schoolgeld betalen. Terwijl ik nu ook afgerond kon zijn...

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

Bericht van Capabel Onderwijs Groep

10 maanden geleden - Geachte mevrouw Bor, De klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep neemt uw klacht in behandeling. U krijgt via klachten@capabel.nl een ontvangstbevestiging van uw klacht toegestuurd. Met vriendelijke groet, Gerda van Norden Klachtencommissie Capabel Onderwijs Groep

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 23 februari 2018 om 14:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Bor,

Onderstaande afhandeling van uw klacht heeft u ontvangen via klachten@capabel.nl.

Op 5 februari 2018 heb ik uw klacht via klacht.nl ontvangen. Uw klacht betreft de uitschrijfdatum die Capabel Onderwijs Groep heeft doorgegeven aan DUO.

De klachtencommissie heeft uw klacht onderzocht en afgehandeld. De conclusie van dit onderzoek vindt u hieronder.

Voor uw eerste stage heeft u een stagecontract ingeleverd met als einddatum 1 maart 2017. Deze datum hebben wij doorgegeven aan DUO en daarom had u tot die tijd recht op studiefinanciering. U geeft nu aan dat u daar langer stage hebt gelopen. In dat geval had u hiervan een nieuwe overeenkomst in moeten leveren zodat wij de correcte einddatum aan konden leveren bij DUO.
Daarnaast geeft u aan dat u vertraging oploopt doordat uw BPV-overeenkomst niet tijdig is ingevoerd.
Op 22 januari 2018 is uw overeenkomst beoordeeld en heeft u een bericht ontvangen dat de data ontbraken. Op 25 januari 2018 is de overeenkomst ingevoerd met de juiste data waarbij startdatum 25-12-2017 is gehanteerd. Ook de gemaakte uren voor invoering van het contract zijn dus meegenomen waardoor u geen vertraging oploopt.


We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gerda van Norden
Klachtencommissie

Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door Tuba Bor