Klacht: Uitbetaling terug te vorderen penningen

op 14 juli 2017 over Belastingdienst in de categorie

Ik werd vanochtend onaangenaam verrast toen ik belde met deze dienst et de vraag waar mijn teruggave blijft over vorig jaar (2016). Als Nederlander die in een ander EU-land woont, heb ik de plicht tevens een inkomstenverklaring in te dienen gemaakt en verstuurd door de authoriteiten in mijn woonland aan de belastingdienst in Heerlen.Op 10 maart dit jaar digitaal aangifte gedaan anderhalve week later (ik was ziek en kon niet eerder) een bezoek gebracht aan de belastingdienst alhier en de mededeling gekregen dat het dezelfde dag de deur uit zou gaan. net als vorig jaar, ging ook prima. Nu bel ik dus met de dienst in Nederland, met de vraag waar mijn teruggave blijft, krijg ik als antwoord dat de dienst mijn aangifte keurig heeft ontvangen, maar niet kon zien waar de inkomstenverklaring terecht is gekomen, het softwareprogramma dat hiervoor gebruikt wordt, werkt niet! Geen idee zei de mevrouw wanneer alles weer in orde is, kan u niet vertellen omdat ik het systeem niet in kan, of ik er rekening mee zou willen houden dat het wellicht wel een jaar zal kunnen duren voordat ik MIJN centen terug krijg!!?? Wat is dat voor een totale onzinnige toestand? Ik lees dat er meer mensen zijn die de moeite hebben genomen dit bij Klacht.nl te melden, of het zin heeft?? Zoals de dienst de afgelopen jaren werkt (of niet) en alle verhalen die naar buiten zijn gekomen doet vermoeden dat ze dit niet eens zullen lezen, laat staan oplossen! Niet getreurd dan, er is altijd nog de Ombudsman. Liever zie ik echter dat dit via deze veel kortere weg kan worden opgelost. Het is inkomstenderving, ik kan die centen niet gebruiken omdat de dienst haar software niet op orde heeft!!

Wanneer ik z.s.m. mijn centen op mijn rekening krijg, het leven is duur genoeg!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

Reactie van de melder van de klacht gondalouise

3 maanden geleden - Ik krijg bericht van deze site dat de dienst niet wenst in te gaan op mijn klacht! Een slechte zaak vind ik. Ik ga dit nu melden bij de Ombudsman.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gondalouise