Klacht: Twee pakketten niet aangekomen, één teruggestuurd en één gemeld als ontvangen

op 16 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op de www.postnl.nl/details website staat dat LX292259885NL niet geleverd kan worden en is teruggezonden naar afzender. LX288539345NL zou afgeleverd zijn maar is nog steeds niet ontvangen.

Geen bericht van postNL omtrend beide pakketten ontvangen.

Als ik mijn pakketten ontvangen heb.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 16 februari 2018 om 11:25 geantwoord

Geachte mevrouw Wijngaard,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u twee pakketten nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb de status van beide pakketten gecontroleerd. Het pakket met de code LX292259885NL is in Nederland verder gegaan met pakketcode 3SLGAT5095063. Volgens mijn gegevens heeft dit pakket vertraging opgelopen in het proces, de precieze oorzaak hiervan kan ik helaas niet zien. Omdat het gaat om een onverzekerd pakket is het tot mijn spijt niet mogelijk om een onderzoek in te stellen om de situatie te onderzoeken.

Het pakket met code LX288539345NL is in Nederland verder gegaan als briefpost en is slechts beperkt te volgen. Volgens de gegevens die ik zie is het pakket 8 februari afgeleverd in uw brievenbus. Indien u beide zendingen op dit moment nog niet in uw bezit heeft raad ik u aan contact op te nemen met de afzenders. De verzenders kunnen eventueel vanuit het land van verzending via de verzendende postorganisatie een onderzoek opstarten en dit verder voor en met u oplossen. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Heeft op 20 februari 2018 om 14:25 geantwoord

Mag het ook meneer Wijngaard zijn?! Ik vind het onacceptabel dat PostNL mijn paketten niet kan bezorgen. Het is een dienst waar voor betaald is en door het niet nakomen van deze dienst is PostNL bij deze in gebreke. Trouwens, als men 3SLGAT5095063 opzoekt op de PostNL website dan staat er vermeld dat het pakket nog steeds in het sorteercentrum aanwezig is, maar dat de levertijd onbekend is. Ongelooflijk.

Alle klachten die gemeld zijn door fgw01