Klacht: Twee dagen voor niets thuis gebleven

op 11 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Woensdag een skelter voor mijn zoon besteld “voor 22:00 uur besteld de volgende dag in huis”. Keurige bevestiging gekregen, donderdag tussen 12:00 uur en 14:00 uur wordt uw pakket bezorgd. Omdat er een handtekening vereist is blijf ik thuis. In de loop van de middag krijg ik een melding op track and trace “bezorging verplaatst naar morgen”. Vrijdag zou het pakket bezorgd worden tussen 11:00 uur en 13:00 uur. Wederom blijf ik thuis. Pakket wordt niet op de genoemde tijd geleverd. een half uur later staat er “excuus voor de vertraging. Uw verzending wordt zo snel mogelijk bezorgd”. Om half vijf nog niets ontvangen. Met een medewerker gechat. Die zegt oh ja sorry die ligt nog in het sorteercentrum en als het in het sorteercentrum dan wordt die niet geleverd ongeacht welk bezorgmoment er staat. Sorry u krijgt hem vandaag ook niet. Waarom wordt er in vredesnaam een bezorgmoment aangegeven op het moment dat een pakket nog in het sorteercentrum ligt en er klaarblijkelijk dus nog helemaal niet duidelijk is wanneer er geleverd gaat worden. En daarnaast waarom krijg ik niet gewoon een eerlijk bericht dat zij de workload niet aankunnen en niet precies kunnen vertellen wanneer er geleverd gaat worden. Want het pakket lag woensdag al bij het sorteercentrum. Wat is er in de tussentijd gebeurd?

Gewenste Oplossing:

.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 juli 2017 om 13:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw van Houten,

Hartelijk dank voor uw melding op Klacht.nl. In uw bericht geeft u aan dat uw pakket niet binnen het aangegeven tijdvak is aangeboden en dat de bezorging zelfs enkele keren is verplaatst naar de volgende dag. Ik kan me voorstellen u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is, door eventueel de tijdvakken aan te passen. Pas zodra de status van een zending verandert naar ‘sorteercentrum’ en daarna naar de status ‘onderweg’ kunt u het pakket dezelfde dag verwachten. Een enkele keer kan er tijdens het sorteerproces vertraging ontstaan, bijvoorbeeld indien een pakket tijdens het vervoer op een verkeerde bezorglocatie belandt, waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden. Ik ga er vanuit dat u het betreffende pakket inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL of als uw pakket inmiddels nog niet is bezorgd dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Houten1978