Klacht: Trouwe klanten van Pathe geweigerd

op 03 juli 2017 over PATHE in de categorie Bioscopen & Theaters

Goedemiddag,

Mijn naam is Lonneke Limpens, jarenlang trouwe klant van Pathe en sinds afgelopen zaterdag erg geschrokken van het beleid in een van uw bioscopen.

Ik mail u namens mij en 3 andere trouwe klanten van u, n.a.v. een voor ons erg vervelend voorval.
Al zeven jaar lang maken wij alle vier met veel plezier gebruik van onze Pathepassen. We kopen ook met regelmaat een upgrade naar VIP-plaatsen. (laatst werden we herkend bij een VIP-werknemer, die lachend zei: “sommige mensen komen hier zo vaak, die herken je gewoon van gezicht!”)
Na afgelopen zaterdag staan we eerlijk gezegd op het punt om de Pathepassen op te zeggen en niet langer meer bij Pathe te komen.

Dit vind ik zelf erg jammer, omdat we al zeven jaar lang met ontzettend veel plezier onze avonden bij jullie spenderen. Wat er zaterdag is voorgevallen, zijn we dan ook niet van jullie gewend. Daarom wil ik jullie graag laten weten wat er is gebeurd.
Wie weet komen we tot een passende oplossing en kunnen we besluiten de Pathepassen te behouden en het voorval te vergeten.

Afgelopen zaterdag 1 juli maakten wij ons klaar voor weer een avondje Pathe. Despicable Me 2, zou het worden. Aangekomen bij Pathe de Kuip te Rotterdam, bleek er geen parkeerplaats meer te zijn wegens enorme drukte. Na een uur rond te hebben gereden, konden we eindelijk een plekje bemachtigen. Onze reservering van 20:40h zouden we hierdoor missen, dus we besloten de film van een uur later te pakken. 21:40 werd het. We hebben meteen de kaartjes opgehaald, 3D-brillen gekocht en zijn gaan wachten.

Rond half 9 stonden we netjes klaar en besloten de consumpties te halen. Bij Pathe de Kuip staat net voor de voordeur een filiaal van Swirl, in samenwerking met Pathe. Ik en mijn schoonzusje besloten voor een ijsje te gaan en namen plaats in de rij.
De meiden achter de balie waren alles behalve snel en adequaat. Na letterlijk een kwartier lang in de rij te hebben gestaan, begon iedereen in de rij ongeduldig te worden. Er stonden twee meiden achter de balie, maar er was er maar een bezig met de klanten. De ander was bekertjes aan het bijvullen. De meiden waren vooral met elkaar aan het kletsen en leken niet door te hebben dat de rij inmiddels tot helemaal buiten doorliep. Ik en mijn schoonzusje stonden inmiddels als tweede in de rij, maar keken zenuwachtig op de tijd. Kwart voor 10. De reclame zou net zijn begonnen. We vroegen onze vrienden om alvast door te lopen naar de kassa in de Pathe, om vast de vier drankjes, nacho’s, popcorn en Maltesers af te rekenen.
Na een kleine minuut kwamen ze geschrokken bij ons terug, met het bericht dat we niet meer de zaal in mochten. Terwijl ik en mijn schoonzusje eindelijk aan de beurt waren, besloten we uit de rij te stappen en naar de kassa te lopen om verhaal te halen. Het was immers net 21:50h; we stonden in de rij voor een consumptie van Pathe, de kaartjes waren al opgehaald en al… de film zou over 5 minuten beginnen, wat kon het misverstand zijn?

We liepen met onze vrienden mee en er stond een dame van security. Met een triomfantelijke grijns zei ze: “Ik mag u niet meer binnen laten.” Er werden meerderen geweigerd. Een van onze vrienden werd boos en zei: “We stonden al een kwartier lang in de rij voor een consumptie van jullie, hebben al 7 jaar lang een pathepas, we hebben de kaartjes al gekocht en opgehaald, de film is nog niet begonnen. Laat ons alstublieft passeren, want we kunnen het nog halen.” Het meisje keek strak vooruit en verwees ons voor vragen naar haar manager.

Met mijn schoonzusje liep ik naar de manager. Onze vrienden liepen intussen boos de Pathe uit. Wij hoopten dat als duidelijk was voor welke film we kwamen, we al langer dan een uur aan het wachten waren, de consumpties van Pathe waren en de film nog niet was begonnen, het misverstand opgelost kon worden.

Door het akkefietje met het meisje van security en het lopen naar de manager was het intussen 21:54 uur. De manager gaf strak aan dat hij begreep dat het vervelend was, maar dat hij ons niet meer kon toelaten.

We benoemden het feit dat als we 20 minuten geleden voor popcorn hadden gekozen, we aan de andere kant van security in de rij hadden gestaan en vroegen aan hem wat het verschil dan was. Hierop kon hij geen antwoord geven.
Sterker nog, hij gaf aan dat hij de geschrokken en boze reactie van onze vriend ongepast vond.

Eventueel kon hij de uitzondering maken om ons voor de film later (Despicable Me draaide ook om 22:30h) binnen te laten, waar we minder goede plekken voor zouden hebben dan degene die op dat moment onnodig leeg bleven. Die uitzondering kon hij echter alleen maken, wanneer onze vriend zijn excuses zou doen aan het meisje van security.
De manager kon natuurlijk niet weten hoe het meisje hem behandeld had; hij had haar houding jegens ons niet gezien. Desondanks gaven we aan dat we zijn voorstel aan onze vriend zouden doorgeven, maar dat ze al boos weg waren.

We wilden de situatie proberen te lijmen, gaven we aan, maar mocht het niet lukken; konden we dan op z’n minst onze gemaakte kosten terugkrijgen?
De toeslag van de kaartjes (3D-film) zouden we terugkrijgen. De 3D-brillen niet. Ik heb de gemaakte parkeerkosten niet eens benoemd.

Geschrokken hebben we de Pathe verlaten en zijn we naar huis gereden.

Wat een hele leuke avond had moeten worden, is op een hele vervelende manier afgelopen.
Niet alleen heeft de avond veel tijd gekost, ook is er geld uitgegeven. Los daarvan zijn we geschrokken van de houding van het meisje van security en eerlijk gezegd ook van de oplossing van de manager. Met ‘oplossing’ bedoel ik zijn voorstel een film later te pakken, met slechtere plekken, mits er excuus wordt gedaan aan het meisje van security.
Ik begrijp dat als we te laat zouden zijn, dat we niet zouden worden toegelaten i.v.m. dat het erg vervelend is als de film is begonnen en er komen ineens klanten binnen. Zelf heb ik dit overigens vaak meegemaakt, dus ik vind het goed dat de regel wat dat betreft bestaat. Het punt is alleen dat de film nog niet was begonnen, wij ruim op tijd bij Pathe waren, de vertraging tot tijdens het reclameblok ontstond door toedoen van slechte service bij een consumptie van Pathe en mensen aan de andere kant van de security -die hadden gekozen voor popcorn i.p.v. een swirl- gewoon nog in de rij stonden en w’el toegang kregen tot de bioscoopzaal.
De manier waar’op het vervolgens allemaal is gelopen -de houding van het meisje van security en de manager, plus de afhandeling van het voorval- is een tweede ding waar we van zijn geschrokken.
We zijn dit niet van Pathe gewend en hebben iets vergelijkbaars in meer dan zeven jaar tijd niet eerder meegemaakt.

Ik hoop dat we op de een of andere manier samen tot een oplossing kunnen komen, wat onze vervelende ervaring bij Pathe herstelt, zodat we onze pathepassen kunnen behouden en nog vele jaren trouwe klanten van Pathe kunnen blijven.

Lonneke Limpens
Telefoon: 06 – 48 49 88 85

Excuus van het meisje van security en de manager, de gemaakte kosten terug en eventueel iets van een schadevergoeding in de vorm van een tegoedbon of zoiets. We staan open voor een idee vanuit jullie en hopen vooral dat we er samen uit kunnen komen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PATHE

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PATHE nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lonnekelimpens