Klacht: Transportservice Ikea

op 20 oktober 2011 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

1) Vandaag zou het werkblad bezorgd worden. Echter stond er op de rekening blijkbaar niet genoeg geld om te betalen. Er werd door de transporteur geen andere oplossing geaccepteerd om het blad alsnog achter te laten. Een andere pinpas was onderweg en zou 15 minuten later aanwezig zijn. Dit was echter ook geen optie voor de transporteur en is met werkblad vertrokken. Natuurlijk had er gecontroleerd moeten worden of genoeg geld aanwezig was, maar ik had verwacht dat er gezamelijk naar een oplossing kon worden gezocht. Ik mis in deze werkwijze elke vorm van toenadering of begrip en ben daarom niet te spreken over de transporteur. Bij een eerdere bezorging van de keukenonderdelen, waren ook al planken beschadigd geraakt die ik zelf heb moeten ruilen.

2) De transporteur verwees mij naar de klantenservice om een nieuwe afspraak te maken. Via ikea.nl/transportservice kwam ik op het telefoonnumer wat ik moest bellen. Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, zonder mededeling van het aantal wachtende voor mij (wat mij doet vermoeden dat er gewoon geld geklopt wordt), kreeg ik een zeer onwetend persoon aan de telefoon die mij het telefoonnummer kon geven wat ik moest bellen. Dit vind ik onacceptabel. Ik heb 20 minuten in de wacht moeten staan om vervolgens een ander telefoonnummer te moeten bellen. Op de vraag of dit niet in het keuzemenu had moeten staan, kreeg ik te horen dat er geen kennis was over het keuze menu.

Ik koop NOOIT meer een keuken bij ikea. Er zijn te veel partijen die onderling afhankelijk zijn van elkaar en die niet met elkaar communiceren. Al-met-al heeft mij dit meer tijd, geld, energie en frustratie gekost dan bij een willekeurige keukenspecialist. Ik raad aan een ieder af om een keuken bij Ikea te kopen.

Ikea regelt alles en presenteerd mij een planning met alle betrokken partijen. Ik ben het geregel zat.

Alle klachten die gemeld zijn door hjvdstoep