Klacht: trage werking

op 15 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DRINGENDE ZENDING van Antwerpen naar Catania (Sicilië, Italië), gemarkeerd “URGENTISSIMO” (= zeer dringend). Geadresseerd: “Sicily by Car – Auto Europa – Via Fontanarossa 21/23 – CATANIA 95121 CAP – ITALIA”
Verzonden Antwerpen do 25/08/2016, volgnummer waybill 7219506, om 16u door DHL afgehaald op contactpunt: ‘DHL EXPRESS EASY’. Volgens website “levering Italië 1 dag”.
Latere correctie: “levering 2 dagen”.
vrijdag 26/08: aankomst zending in Rome.
zaterdag 27/08: aankomst zending Catania (Sicilië) om 05 uur.
DHL blijkt tijdens weekend niet te werken. Levering voorzien op maandag 19/08.
maandag 29/08. Melding op website DHL onder volgnummer: “la spedizione è stata affidata al corriere terzo” (‘de zending is toevertrouwd aan een derde koerier’) levering “entro la fine giornata” (‘voor het einde van de dag’).
Ontvanger is ter plekke (autoverhuurbedrijf Sicily by Car) aanwezig en WACHT DE HELE DAG VERGEEFS op een als “zeer dringend” gemarkeerde zending. De koerier daagt niet op… Kosten/taxi – hotel voor overnachting!
Volgende dag (dinsdag 30/08): op raad van politie zending door bestemmeling ZELF AFGEHAALD bij DHL Catania nabij luchthaven.
Uitleg / secretaresse: “zending is hier gisteren (= maandag) de hele dag blijven liggen”.
KLACHT: DHL levert ergerlijk slechte service, DHL Catania is niet gevoelig voor dringende zending, geeft onbetrouwbare, zelfs leugenachtige informatie. Bovendien bleek contactnummer (00-39) 199 199 345 op geen enkel ogenblik (dagenlang) bereikbaar (‘nummer onbestaand of niet in dienst’).

Ernstige reprimande aan personeel DHL Catania. Vergoeding van geleden schade (taxi- en hotelkosten).

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 15 september 2016 om 17:56 geantwoord

Goedemiddag,

Wat een vervelende gang van zaken! Ik zou u graag verder willen helpen, maar helaas kan ik dat in dit geval niet. Het lijkt namelijk om een DHL Express zending te gaan. U kunt het beste even met deze afdeling contact opnemen, u kunt ze bereiken op 088 0552 000.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door wasiwalrus