Klacht: Track & Trace klopt niet, te laat bezorgd

op 24 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik moet een pakketje ontvangen dat ik bij ontvangst moet tekenen. Track & Trace geeft bezorgtijd aan tussen 10 en 12 uur. 13 uur nog steeds geen bezorger.
Bel ik met klantenservice, die weten niks meer dan….’is onderweg, bezorgtijd onbekend’. Heb je dus lekker veel aan.
Beste postnl, als je informatie niet betrouwbaar is, deel dit dan niet met de consument. Of zorg voor betrouwbare info….andere bedrijven lukt dit ook.
Of misscjien handig de pakketjes waar bij ontvangst getekend moet worden voorrang te geven. Dan wachten mensen niet onnodig.

Als ik juiste info krijg over de bezorgtijden en de klantenservice me inhoudelijk verder helpt. Als ze alleen voorlezen wat er in mijn postnl app staat is de toegevoegde waarde hiervan nul en loopt de irritatie bij mij als ontvanger nog meer op.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 juli 2017 om 13:26 geantwoord

Geachte mevrouw Weerwag,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat de bezorger niet binnen het aangegeven tijdvak bij u was. Onze bezorger doen hun best om op het juiste tijdstip voor uw deur te staan, maar zoals u gemerkt heeft lukt dit niet altijd. Dit kan komen doordat de bezorger meer pakketten mee heeft dan normaal, of door verkeersomstandigheden. Het tijdvak dat wij geven is dan ook een schatting en geen garantie. Als de bezorgtijden structureel niet gehaald worden passen wij deze aan.

Heeft op 27 juli 2017 om 09:28 geantwoord

Dit is een algemeen antwoord dat niet ingaat op de inhoud van mijn klacht. Waarom noemt postnl het Track&Trace wat de verwachting schept dat het real time volgen is van een pakket, terwijl het niet meer is dan een verwachtte planning. Over agwijking van de planning wordt niet gesproken bij de track&trace app.
Waarom krijgen pakketjes die bij aflevering getekend moeten worden geen voorrang op andere pakketten zodat daarbij wel de verwachtte planning wordt gehaald?

Vandaag weer een pakket ontvangen van postnl en wederom niet in het aangegeven tijdvak. Dit keer meer dan 3 uur te vroeg.

Voor mij heeft vanaf nu de track&trace informatie geen waarde meer en zal ik niet meer gebruiken.
Als postbezorger weet Postnl erg slecht te plannen, of ze sturen hun bezorgers slecht aan. Die houden zich schijnbaar niet aan de gemaakte planning. In control zijn ze wat mij betreft niet.

Alle klachten die gemeld zijn door nweerwag