Klacht: Track Trace code terugvinden

op 03 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 23 april 2021 is er een pakket retour gegaan vanaf het PostNL punt aan de Udenseweg 2 in Uden. Het pakket is gescand en werd vervoerd naar ANTWOORDNUMMER 1661 7550WB HENGELO (het retouradres van Keller Sport). Echt na een maand is het retour nog steeds niet verwerkt. Tot overmaat van ramp ben ik de track tracé code kwijt. Echter, met de data van verzending, de PostNL locatie én het retouradres zou het pakket toch te traceren moeten zijn bij PostNL!??
Het gaat om een behoorlijk groot pakket van zo’n 40x40x60cm, dus dit pakket moet toch te vinden zijn?
Als ik met PostNL contact op neem word ik van het kastje naar de muur gestuurd en komt het er telkens weer op neer dat ze een track trace nummer nodig hebben?
Alsjeblieft help! Het gaat om een pakket met een waarde van zo’n 850 euro….!

Gewenste Oplossing:

Als mijn pakket gevonden wordt en het retour wordt aangeboden bij Keller Sport, zodat zij het kunnen verwerken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 03 juni 2021 om 15:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

U kunt de status van een zending naar een antwoordnummer digitaal niet altijd volgen omdat wij deze bezorgen via een apart distributiekanaal. Dergelijke zendingen krijgen geen individuele afleverscan omdat ze gezamenlijk worden aangeboden. U heeft kosteloos een pakket verstuurd naar het antwoordnummer en dit houdt in dat de ontvanger verantwoordelijk blijft voor de zending. Mocht het pakket inderdaad nog niet zijn aangekomen, adviseer ik u contact op te nemen met de klantenservice van het bedrijf waarheen u de zending heeft verstuurd.

Namens u kan de antwoordnummerhouder de status en mogelijke vervolgacties afstemmen met PostNL, en u op de hoogte stellen van de uitkomst. Dit is conform de afspraak tussen PostNL en het bedrijf. Vanwege een mogelijk onderzoek, raad ik aan het verzendbewijs met de barcode zorgvuldig te bewaren mocht u deze weer kunnen vinden. Zonder track en trace kunnen wij helaas niets.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Maud103