Klacht: Track and trace systeem is waardeloos

op 25 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er is weer een pakketje 2 weken zoek bij postnl, nou ja zoek, het is in nederland. Op de internationale track pagina is het te vinden maar niet via de nederlandstalige versie. Dus de klantenservice kan er zogenaamd ook weer niks mee. Ik begrijp niet waarom postnl dat traceersysteem zo geprogrameerd heeft en dan ook nog eens hun klantenservice geen tools geeft om dit soort dingen gewoon door te geven aan een afdeling die er wel iets aan kan doen.

Als dat pakket even opgezocht wordt. En idealiter dat postnl dat traceer systeem realtime wordt en klantenservice eens dingen kan regelen in plaats van alleen als afketspunt te dienen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 mei 2020 om 09:51 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Graag reageer ik op uw bericht.

Het spijt me dat u dit pakket tot op heden nog niet heeft ontvangen. Ik heb gezocht op de tracking code, maar inderdaad nog geen informatie kunnen vinden. U kunt de status van uw pakket zelf in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com U kunt de buitenlandse barcode invullen op de plek van de 3S-code en als land kunt u gewoon kiezen voor Nederland en als u dan ook uw postcode invult, dan kunt u zien of uw pakket al in Nederland is verwerkt en aan uw adres is gekoppeld. Als dit het geval is dan krijgt u statusinformatie te zien. Op dit moment is dit nog niet het geval.
Mocht het pakket al lange tijd onderweg zijn, dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. De afzender is de opdrachtgever voor de verzending van het pakket en kan via zijn of haar lokale postdienst in sommige gevallen een onderzoek laten instellen.

PostNL Klantenservice

Heeft op 25 mei 2020 om 11:27 geantwoord

Weer dezelfde onzin dat het niet te vinden is. Ik zou zeggen kijkt u even zelf op postnl.nl en stuur mijn melding even door aan iemand die er wel iets mee kan. Dit illustreert perfect hoe slecht de klantenservice geinformeerd is en hoe idioot het is om iets via 2 traceersystemen te registreren. Enerzijds de \"echte\" tracking die gewoon wel werkt vanaf het moment dat het pakket in nederland aankomt en anderzijds en ander systeem wat pas schijnt te werken als het pakket al bij het regionale sorteercentrum is. Ondertussen is het alweer 3 weken zoek.

Dus in het kort, bekijkt uzelf postnl.nl maar eens, ik ben hier niet voldoende mee \"geinformeerd\" en natuurlijk ga ik de afzender niet lastigvallen met omdat postnl zn zaakjes niet op orde heeft. Laat iemand gewoon dat pakket op zoeken of geef toe dat het kwijt is.

Alle klachten die gemeld zijn door Mjjss