Klacht: Totaal geen vertrouwen meer in jullie snelheid

op 12 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is inmiddels de 5de keer dat ik online wat bestel, waarbij de webwinkel het netjes op tijd verstuurd. Uiteraard is het PostNL weer wat altijd met die typische melding komt. Wat nog het meest verschrikkelijk is dat de aanpassing van de status pas veranderd wordt zodra de bezorger langs gekomen zou moeten zijn.

Typisch weer, altijd hetzelfde irritante berichtje:

Excuses voor de vertraging. Uw zending wordt zo snel mogelijk bezorgd.

Helemaal gehad met dit bedrijf. Ik hoop dat webwinkels sneller naar andere post bedrijven overgaan die wel gewoon nakomen wat ze beloven.

Uiteraard komt er nu ook weer een “zogenaamd” gemeend sorry bericht van PostNL beginnend met:

“Wat ontzettend jammer voor u dat het pakket te laat is aangekomen. Onze welgemeende excuses voor deze vervelende situatie. ”

Want ik weet dat jullie de bezorgers niet betalen mocht deze het pakketje niet afleveren (ZZP’ers). Dan krijgt de volgende bezorger het waar ik wel bij open doe.

Echt verschrikkelijk als ik bestel en de POSTNL de enige bezorger is waaruit gekozen kan worden.

Pas gewoon eerlijk jullie track and trace op tijd aan. En doe dit standaard een dag later. Ik blijf er voor thuis omdat het jullie geld kost om een nieuwe bezorger langs te laten komen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 augustus 2016 om 11:22 geantwoord

Geachte mevrouw de Harde,
Uit uw bericht begrijp ik dat de status van uw zending vaak niet klopt. Mijn excuses voor het ongemak.
Tijdvakken worden gebaseerd op eerdere bezorgingen in de buurt. Het kan helaas voorkomen dat de bezorger zijn route moet aanpassen omdat er bijvoorbeeld wegwerkzaamheden, files of vertragingen zijn. Hier hebben wij geen invloed op.
Het is niet mogelijk om de track&trace aan te passen omdat onze bezorgers niet met GPS rijden en wij dus niet kunnen zien waar zij zich bevinden en hoeveel vertraging ze hebben opgelopen. Het enige wat kan worden aangegeven is dat er vertraging is ontstaan.
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door MrStiefNL