Klacht: Tot tweemaal toe pakket vanuit Italië niet afgeleverd en verdwenen!

Dutchie58 op 20 december 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij zijn minder en minder te spreken over PostNL. In oktober heeft familie uit Italië een pakket met cadeaus naar ons gestuurd. Wij wisten hier niet van. Ineens zagen wij in de PostNL app dat een pakket teruggezonden zou zijn naar Italië. De chauffeur van PostNL zou bij ons aan de deur zijn geweest en kon het niet afleveren. Daarop zou hij het pakket naar een afhaalpunt in de buurt hebben gebracht (AH). Nooit een kaartje in de bus of melding in de app. Wij wisten dus niet dat het pakket er was. Na tien dagen ineens een melding in de app dat het pakket teruggestuurd zou zijn naar Italië. Het is verdwenen! Nooit bij de afzender terug gekomen.
Nu sinds twee weken weer een pakket. Wij wisten hier wel van. Wachten op de aflevering. Ineens een melding in de app, geen kaartje in de bus, dat wij niet thuis waren en dat wij het pakket op konden halen bij AH. Op naar AH en… geen pakket! De vijf opeenvolgende dagen vreemde meldingen in de app dat het pakket dan weer bij AH en dan weer op het depot zou liggen.. het was dus weer verdwenen! Op het laatst de melding dat het pakket weer teruggestuurd zou zijn naar Italië! En raad eens? Weer verdwenen. Pakket nummer 2.

Helaas wat dit al de tweede keer dat dit met een zending vanuit Italië is gebeurd! In oktober verwachtten wij ook al een zending van familie aldaar. Jullie chauffeur zegt toen bij ons aan de deur te zijn
geweest en heeft, naar zijn zeggen, de zending naar een postpunt (AH) gebracht.Echter, hij heeft nooit een kaartje in de bus bij ons gedaan en wij ontvingen ook nooit een melding in de PostNL-app.
Wij wisten dus niet dat het pakker daar lag. Na tien dagen is het pakket, zonder dat wij dat wisten, teruggestuurd en zoek geraakt. Ook dit keer dus geen kaartje in de bus.
De chauffeurs van PostNl zijn een drama. Ik snap dat deze mensen niet goed betaald worden maar moet ik daar de dupe van worden door slecht werken? Nee dus.

Er is een onderzoek door PostNL ingesteld. Vanochtend dus een email dat het pakket terug zou zijn gestuurd naar Italië en welgemeende excuses. Wat hebben wij daaraan? Een hoop geld (cadeaus, verzendkosten) door het afvoerputje en wij mogen het zelf uitzoeken.
Een geldelijke vergoeding zou meer op zijn plaats zijn geweest PostNL!

Tot tweemaal toe slecht functioneren van de chauffeur en een zeer slechte 'oplossing' van PostNL.
Alleen excuses volstaat absoluut niet. Het is van de gekke dat tot tweemaal toe achter elkaar een zending voor ons verdwenen is!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 december 2021 om 11:33 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over door u te ontvangen zendingen uit Italië. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Gezien uw klacht zal ik u een email gaan sturen, en tevens zal ik u telefonisch gaan benaderen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Dutchie58