Klacht: Tot 2x toe niet nakomen van aflever moment! 3SEPGE3719413

op 11 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Laaiend ben ik! Ik verwacht een pakket vanuit het buitenland (EMS zending die dus extra kost) die als eerste onnodig lang (9 dagen) bij de douane werd vastgehouden en vervolgens niet op de afgesproken tijd wordt afgeleverd.
Volgens de PostNL app zou het gisteren (vrijdag) voor 12 uur geleverd worden. Ik verplaats een zakelijke afspraak naar vandaag zodat ik netjes het pakket kan aannemen en de €42 kosten kan betalen. Maar helaas het standaard riedeltje “excuses voor de vertraging” en geen pakket. Ik bel met PostNL en ja natuurlijk smoesjes. Het zou ZEKER vandaag geleverd worden, zo ook volgens de app. Ik bel mijn klant en verplaats wederom mijn afspraak zodat ik het pakket vandaag voor 11.30 uur kan ontvangen. Maar helaas, wederom voor niets een ochtend verziekt met onnodig wachten. Ik belde weer met PostNL en dan begint het verschuilen achter die 5 dagen dat zij de tijd hebben om een pakket af te leveren. Wat een onzin! Daar kon je vroeger mee weg komen, toen er nog geen apps waren waar zwart op wit aflevertijden staan en waar een klant rekening mee houdt! In mijn geval tot nu toe 2x. Je staat machteloos en ik vind het walgelijk. Als ik mijn werk op die manier zou doen, zou ik snel failliet zijn.

Gewenste Oplossing:

Ter compensatie verwacht ik alsnog dat het pakket netjes wordt afgeleverd en dat PostNL de kosten (€42,05) voor rekening neemt. En dan ben ik nog mild, want de verloren uren en de verschutting dat ik zakelijke afspraken heb moeten verplaatsen, zijn veel kostbaarder dan die stomme €42.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 juli 2017 om 14:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Veenhuyzen,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld bent over de gang van zaken rond de bezorging van uw pakket. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is. Een enkele keer kan er tijdens het sorteerproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Pas zodra de status van een zending verandert naar ‘sorteercentrum’ en ‘onderweg’ en er daadwerkelijk bij staat ‘bezorger is onderweg’ kunt u het pakket dezelfde dag verwachten. In het door u meegestuurde voorbeeld staat ‘zending nog niet verwerkt’ wat betekent dat er spijtig genoeg vertraging is ontstaan tijdens het verwerkingsproces. Aan de hand van de door u meegestuurde track&trace code heb ik gezien dat u het betreffende pakket inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden, ik kan er helaas niet voor zorgen dat u in aanmerking komt voor enige vorm van vergoeding. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 11 juli 2017 om 19:35 geantwoord

Zo fijn dat men niet echt goed leest! Dus nog een ergenis erbij, maar ach wat maakt het uit want degene die het schrijft heeft geen naam en verschuilt zich op een laffe manier onder de naam POSTNL.
1x de afspraak niet nakomen is tot daaraantoe, maar 2x is waardeloos. Sterker nog het was uiteindelijk 3x, want toen het uiteindelijk op maandag werd afgeleverd stond het niet eens in de PostNL app. Ik heb niets te maken met het auto-tje in de app staat, ik heb te maken met het tijdvak dat de app aangeeft. En wederom tot 2x toe! Verder heb ik te maken met jullie klantenservice die ik (betaald) gebeld heb.
Maar goed, dit is allemaal tijdverspilling want jullie zijn een laffe karakterloze typische Nederlandse organisatie en daarom zullen ook jullie uiteindelijk op jullie bek gaan en door een buitenlands bedrijf opgekocht worden. Een kleinzerig en kleinburgelijk triest bedrijf wat totaal niet professioneel is en geen idee heeft hoe je met klanten om moet gaan. Ik kots op jullie en je weet vast wel waar je die €42,- mag stoppen.

Reactie van de melder van de klacht fedor48

3 maanden geleden - Nog even 2 dingen, ik zie hierboven ineens staan "status opgelost". Wat nou opgelost??? En nog iets, ik ben niet laf anoniem, want ik sta voor wat ik zeg. Dus best PostNL, hier ben ik te bereiken, 0626078401, verras het Nederlandse volk eens. En mijn vriendelijke groet mag je bij die €42,- stoppen.

Alle klachten die gemeld zijn door fedor48