Klacht: Torenhoge rekening gratis producten

op 01 oktober 2011 over Bamboo by Courlux in de categorie Internetshops - Kleding

Enkele maanden geleden heb ik via gratis.nl sokken en mannenondergoed besteld, hiervan zou ik alleen de verzendkosten van 1 euro hoeven te betalen.
Na enkele weken was het product nog steeds niet binnen, en kreeg ik de eerste brief van Bamboo by Courlux met een acceptgiro eraan, waarin stond dat ik 1 euro + 10 euro herinneringskosten moest betalen.
En het mooie is, dat ik de producten niet ontvangen heb.

Hierna heb ik uiteraard direct gebeld naar 0900 456 45 64, het nummer van de klantenservice van deze website (rond 16-08-2011): http://www.bamboobycourlux.com/nl/

Hier kreeg ik een aardige mevrouw aan de telefoon, en legde ik uit dat ik niet betaal voor producten die ik niet ontvangen heb. Ik zou ook akkoord gaan als ik de producten alsnog ontving, en dan alsnog de vergoeding van 1 euro betalen. Zij vertelde mij dat ik de acceptgiro brief als niet verzonden mocht beschouwen, en dat het bedrag daarmee dus verviel.
Ik vroeg naar haar achternaam om deze als bewijslast te gebruiken, deze wilde ze echter niet geven in verband met privacyredenen, dus weet ik alleen haar voornaam: Joyce.

Vandaag, 29-09-2011, opende ik een nieuwe acceptgiro waarin buitengerechtelijke kosten worden gerekend met een totaalbedrag van 59.68! Deze brief is geschreven via het incassobureau ALEKTUM.

Dus, na aangegeven te hebben de producten niet ontvangen te hebben, bevestiging van de klantenservice van Bamboo by Courlux, word ik alsnog geacht een bedrag van bijna 60 euro te storten binnen 7 dagen.
Hier word ik uiterst bedroeft van.

Ik zou graag benaderd worden door het bedrijf Bamboo by Courlux, ik heb de producten namelijk niet ontvangen, en dit aan 'Joyce' van de klantenservice concreet doorgegeven. Graag wil ik een bevestiging van de fout die zij gemaakt hebben, en dat het te betalen bedrag vervalt.
Ik heb niets ontvangen dus wil ook niets betalen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bamboo by Courlux in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bamboo by Courlux een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bamboo by Courlux

Heeft op 26 september 2013 om 09:22 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

U heeft mij aan de telefoon gesproken en inderdaad hebben we dit intern opgelost en ik heb u inderdaad verteld dat u de herinnering als niet verzonden mocht beschouwen.
Dit is ook allemaal gebeurd.
Het lidmaatschap waar u aan refereert is een compleet ander lidmaatschap in een andere plaats waar u mij niets van verteld heeft. de lidmaatschappen die ik destijds gestopt heb zijn in Nuenen en het lidmaatschap waarvoor u bij het incassobureau zit is in Eindhoven. Als wij een klant aan de telefoon hebben kijken wij altijd nog via de postcode om te kijken of er meerder lidmaatschappen op hetzelfde adres zijn.

Wij hebben de afspraak met het incassobureau dat als een klant aangemeld is bij hen. Alektum dit afhandeld.
U kunt contact opnemen met:
Alektum
Tel: 020 - 4177177