Klacht: Tomtom Go5000 start niet meer na update

op 27 juni 2017 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

Op 6 juni j.l. TT Go5000 (aangekocht 26 nov 2014) aangesloten op PC (win10) via Mydrive connect. Vervolgens (zoals periodiek in eerdere situaties) het updateproces volgens de scherminstructie gestart. Op zeker moment is het systeem vastgelopen, waarna TT niet meer werd herkend. Op het display verschijnt steeksleutel/schroevendraaier, rood kruis en gekantelde navigatieafbeelding. De TT opgestuurd naar TomTom Klantenservice in Amsterdam (volgens afspraak medewerker: \\\’De kosten voor het (verzekerd) opsturen van de TomTom is voor eigen rekening. Wij zullen na ontvangst de software van de TomTom Go proberen te herstellen en u deze daaropvolgend retourneren.\\\’) Op 20 juni ontvang ik telefonisch bericht met verzoek om adresgegevens. Tevens \\\’dat ik een mail zal ontvangen met uitleg, maar dat hij daar niets over mag zeggen (!)\\\’
\\\’s Avonds lees ik de bewuste mail, waarbij wordt aangeboden de TT voor EUR 105 te herstellen, maar later blijkt dat de TT dan al is geretourneerd.

Een citaat uit de mail luidt als volgt: \\\’Wij hebben uw TomTom Go geprobeerd te herstellen door een systeem update uit te voeren.
Wij hebben deze niet kunnen toepassen omdat uw systeem software beschadigd is. Vanuit de diagnose blijkt dat tijdens het een update van uw TomTom met serienummer : xxxx de USB data verbinding is verstoord, wellicht is uw TomTom ontkoppeld geweest en of is er tegenaan gestoten.
Met het bovenstaande is uw TomTom onbruikbaar geworden. Een software update zal in deze kwestie niet helpen om het systeem te herstellen.

Gezien de garantie bepaling kan ik u niets anders aanbieden dan een reparatie. U heeft de garantie periode van de eerste 24 maanden na aankoop ruimschoots overschreden waardoor ik u de reparatiekosten niet kan kwijtschelden, deze bedraagt namelijk 105.- euro incl. BTW.
\\\’
Hoewel de originele TT kabel is gebruikt en stabiel was aangesloten, heeft er -tijdens het volgen van een door TT voorgeschreven proces- op enige wijze een verstoring plaatsgevonden, waardoor de update incorrect is uitgevoerd, waarna het product niet meer functioneert.

Een verstoring van het updateproces valt mij -in mijn ogen- niet te verwijten.
Een update service waarbij er zelfs bij stoten tegen de TT, deze onbruikbaar wordt, is in mijn ogen een ondeugdelijk product.

De reparatie moet kosteloos (kunnen) worden opgelost.

De reparatie kosteloos uitvoeren of vervangend product leveren (geen 25% korting op adviesprijzen)
Ik verwacht van TT échte KLANTENSERVICE!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TomTom

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door TomTom in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Chris vb

1 maand geleden - Klacht is opgelost door TomTom

Alle klachten die gemeld zijn door Chris vb