Klacht: Toevoeging bevergeil in de activia yoghert

op 13 april 2017 over Danone in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

In de Limburger van woensdag 12 april jl. heb ik het volgende gelezen.
Toevoeging van bevergeil als smaakversterker.
Daarvan ben ik enorm geschrokken.
Ik heb u product nodig voor de stoelgang maar ben mij er steeds meer bewust van gaan worden van wat wij daadwerkelijk eten.
Het strijdt mij enorm tegen om u product nog langer te kopen.
Ik heb er geen andere woorden voor dan” wat smerig”.

Ik hoop dat wij binnenkort kunnen lezen in de media dat hiermee wat gedaan wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Danone over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Danone in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Danone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Danone

Heeft op 04 september 2017 om 15:57 geantwoord

Beste mevrouw Schrijnenmakers,
Uw klacht hebben wij gelezen en intern geïnformeerd of de stof castoreum, waar u op doelt, in de producten van Danone gebruikt worden. In de ingrediëntenlijsten van onze producten is deze stofnaam niet terug te vinden, maar op dit moment wacht ik het antwoord van onze afdeling research & development af om zeker te weten dat ik u correct informeer.
U ontvangt een antwoord zo snel als de informatie bij mij bekend is.

Met vriendelijke groet
Danone Consumenten Service

Bericht van Danone

1 jaar geleden - Beste mevrouw Schrijnenmakers, In mijn reactie op uw klacht heb ik u op 4 september aangegeven na te gaan bij onze afdeling research en development of bevergeil/castoreum gebruikt wordt als ingredient in Danone producten. Ik kan u hierbij bevestigen dat deze stof door Danone niet wordt ingekocht als ingredient voor enig product. U kunt uw Activia product dus gerust blijven gebruiken zonder daar vervelende gedachten bij te hebben. Met vriendelijke groet Danone Consumenten Service

Alle klachten die gemeld zijn door Activia2017