Klacht: tijdstip van bezorging onbekend bij DHL; wat is plannen??

op 07 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik wacht op een pakket af te leveren door DHL Parcel. Op de site van DHL staat dat zij drie tijdzones hanteren: voor de middag, in de voormiddag en in de avond. Per wijk te bekijken in welke tijdzone ze in die zone bezorgen.
Mijn pakket is om 8.04 geladen en de bezorger is er mee onderweg. Aangegeven tijdvak is tussen 08:00 en 18:00 uur. Geen nadere tijdsaanduiding gegeven. Telefonisch contact met DHL: dit is normaal bij DHL Parcel. Had de verzender gekozen voor het duurdere DHL Express dan is er weel een betere tijdsaanduiding,

Goed, even boerenverstand: de chauffeur laadt zijn auto ’s morgens om 08.0 uur, heeft naar ik aan neem een route die hij moet volgen. En er kan dan niet voorspeld worden of de chauffeur om bv omstreeks 8.25 of 17:45 op een bepaald adres is? Dat geloof je toch niet?? Wij leven in 2018, helaas DHL niet, blijkbaar. Wij zitten dus vanaf 08.00 uur te wachten op een pakket dat mss om 18.00 uur word bezorgt. Klant-vriendelijk??

Ik zou erg tevreden zijn als DHL mij kan aangeven of ik een pakket kan verwachten in een bepaald tijdvak, van bv 3.00 uur. @DHL: dat is misschien wat moeilijk geformuleerd voor jullie: ik bedoel dus dat jullie kunnen aangeven of een pakket tussen 08.00 en 11.00 uur wordt bezorgd of tussen 11.00 en 14.00, enz. Snappie? Andere bezorgdiensten kunnen dat ook. En voorkomt dat wij de gehele dag aan huis gekluisterd zijn om een pakje in ontvangst te nemen dat bv pas om 18.00 uur wordt bezorgd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 07 september 2018 om 13:10 geantwoord

Beste Teun,

Bedankt voor uw bericht. Volgens mijn gegevens was de betreffende zending vanwege de afmetingen van het pakket overgedragen aan ons zakelijk netwerk. Binnen dit netwerk wordt een zending op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur aangeboden. Het is hierbij niet mogelijk om een korter tijdsvenster aan te geven. Dit in tegenstelling tot het particulier netwerk waarbij een zending binnen een tijdsvenster van vier uur wordt aangeboden. Ik kan begrijpen dat u hierover wellicht teleurgesteld bent. Indien u wenst te voorkomen dat een zending in het vervolg via het zakelijk netwerk wordt uitgeleverd, wil ik u graag adviseren om dit aan te geven bij de afzender.

De betreffende zending zou volgens mijn gegevens inmiddels bij u zijn afgeleverd. Mocht deze informatie niet juist zijn, dan verneem ik dit uiteraard graag.

Ellen
Webcare Team DHL Parcel Nederland

Heeft op 11 september 2018 om 12:18 geantwoord

Ik wist niet van te voren dat ik een hele dag \"gegijzeld\" zou worden om een pakje in ontvangst te nemen dat pas in de namiddag word bezorgd. Ik zal contact opnemen met de afzender. Dit is niet erg klantvriendelijk van de afzender en van DHL.

Alle klachten die gemeld zijn door Ik en Zij