Klacht: Thijssen en Kalkman slechte dienstverlening

op 28 oktober 2011 over Makelaars Algemeen in de categorie Makelaars

Ik heb bijna twee jaar een overeenkomst gehad en heb uiteindelijk de samenwerking moeten verbreken omdat deze makelaar zijn beloftes niet nakomt.

*Bij het afsluiten van het contract is beloofd dat we periodiek op de hoogte zouden worden gebracht van de statistieken van Funda. Dit is nooit gebeurd.

* Er zouden professionele foto’s gemaakt worden, dit werd gedaan met de kleinste camera die je maar kan vinden zodat de foto’s onze ruimte niet goed weergaven. Uiteindelijk om nieuwe foto’s gevraagd en deze zouden worden gemaakt. Uiteindelijk heb ik ze zelf moeten maken. Dit terwijl we €250 per jaar reclamekosten betaalden! Wat wordt er dan precies gedaan voor dat geld?

*Terugkoppeling van bezichtigingen kwamen vaak heel laat. Een keer heb ik na meer dan een week zelf maar gevraag hoe het was gegaan.

*De makelaar komt een uur vroeger met mensen aan de deur dan was afgesproken, dit terwijl we nog aan het douchen waren…

*We wilden geen bezichtiging tijdens onze vakantie, dit werd toch ingepland ondanks duidelijk aangegeven door ons.

*We zouden een nieuw bord voor aan het balkon krijgen. Hier heb ik drie keer om moeten vragen het kwam er gewoon niet. Er werd op een bepaald moment niet eens gereageerd op mijn mails.

*Voor Openhuizendag moesten wij elke keer €150 excl BTW betalen! Omdat de meeste mensen minder of niets betalen hiervoor, en het in het belang van beiden is om mee te doen heb ik gevraagd om een andere prijs. Geen reactie gekregen.

Etc… Dit geef weinig vertrouwen in de representatie en betrokkenheid door deze makelaar.

Uiteindelijk werd ik boos en heb ik om ontbinding van de overeenkomst gevraagd. De reactie van Thijssen en Kalkman was: De rekening sturen en de sleutel in de bus gooien. Hier is in het geheel niet op gereageerd waarom ik de overeenkomst wilde beëindigen. Dit geeft perfect weer wat de betrokkenheid van deze makelaar is bij de klant.

Ik heb gevraagd om mij tegemoet te komen in de kosten van de afkoop omdat ik niet tevreden was over de dienstverlening. Ook hier is totaal niet op gereageerd.

Tegemoetkoming in de afkoopkosten

Alle klachten die gemeld zijn door BasN