Klacht: Teveel tarief betaald en inhoud beschadigd

op 30 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Uitgebreid een pakket gemaakt van een PS4 in de originele doos en enkele spellen in keukenpapier gewikkeld en in deze doos gedaan en vervolgens dit alles in computerbehuizing doos gelegd met schuim onderen boven en de zijkanten.

Kom ik bij het postkantoor en daar wordt het pakket gewogen en jahoor 10080 gram dus in plaats van 8,60 moest er voor 80gram 6,30 meer betaald worden dus 14,90… prima ik heb geen keuze of ik moest het pakket weer meenemen.

Vervolgens wordt het pakket weer op het sorteercentrum gewogen en via de Track and trace wordt er ineens 9026 gezegd dus welke weegschaal klopt hier of maakt het alleen uit op het moment als klanten afrekenen ?

Voor 80 gram dus 8,60 extra betalen maar 1,54kg maakt niets uit ? serieus waar gaat het hier over…

Oh ja en na al mijn pogingen van karton en schuim en plakband heeft Postnl het nog gepresteerd om hoesjes stuk te krijgen en vindt het niet vreemd hoor de busjes vliegen hier ook over de klinkers heen dus dan zal het overal wel zo zijn.

Mvg…

Gewenste Oplossing:

8,60 euro weer terug en pleeg eens onderhoud aan jullie weegschalen want als het zo precies komt dat elke gram meetelt in het prijskaartje dan zou ik als ik jullie was ook precies en correct te werk gaan.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer Weggen, Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over het tarief dat u moest betalen voor uw pakket, aangezien deze net zwaarder was dan toegestane 10 kilo. Het valt u op dat het gewicht lager ligt wanneer het tijdens de sortering gewogen wordt. Ten slotte blijkt ook nog dat uw zending beschadigd aankomst bij de geadresseerde. Ik kan mij voorstellen dat dat de druppel is die de emmer deed overlopen. Mijn excuses voor het ongemak. Om u hier verder over te informeren ontvang ik graag de barcode van deze zending van u zodat ik meer informatie kan geven. Wat betreft het tarief dat u heeft betaald voor deze zending, deze wordt inderdaad op het postkantoor berekend. Door te betalen gaat u hiermee akkoord. Het is frappant dat het gewicht tijdens de sortering lager ligt dan voorheen bepaald is. De pakketten gaan ontzettend snel door die machine heen, waardoor het wel voor komt dat er een verschil zit in de afmetingen en het gewicht. Graag ontvang ik de barcode van de beschadigde zending van u zodat wij u verder kunnen informeren. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer Weggen, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Naast de info die al is gevraagd zou ik ook graag nog uw huisnummer ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 17 juli 2017 om 11:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Weggen,

Wij hebben u onlangs om aanvullende informatie gevraagd. Helaas hebben we hier geen reactie op ontvangen. Om deze reden heb ik uw melding afgesloten.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 17 juli 2017 om 13:09 geantwoord

Jullie klantenservice zegt geld weg om welke reden dan ook geen terug gave dus wat voor zin heeft het om nog meer tijd en geld aan jullie te verspillen.

Alle klachten die gemeld zijn door Postnl.......