Klacht: Teveel postzegels vragen i.v.m verzenden brief i.p.v frankeren

op 23 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vanmiddag 1 poststuk aangeboden daar moesten 4 postzegels op maar moest een set van 5 kopen i.p.v. dat het ook gefrankeerd mogelijk was geweest. maar hiervan werd gezegd dat er geen frankeer machine aanwezig was. (stel er moet op een brief 2 postzegels is dan 5 stuks aankopen ook normaal)

Dit overkwam mij bij Post Nl kantoor bij boekhandel Bekkers op hovel
in Goirle conclusie vreemde zaak

Geen zin om ooit op deze wijs mijn post aan te bieden mijn tevreden is hiermee zoek.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 23 februari 2018 om 10:47 geantwoord

Geachte heer, mevrouw De Ruiter,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending wilde versturen maar dat u verplicht een vel van 5 postzegels moest komen. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is mogelijk dat een PostNL punt alleen postzegels verkoopt. Dan is het niet mogelijk dat ze een zending wegen en frankeren. Gelukkig is het mogelijk om via de website of de app om daar zendingen te frankeren. U kunt hier een postzegelcode invullen. Deze code betaald u via de app of de site en schrijft u op de plaats van de postzegel, dan hoeft u nooit meer postzegels te kopen bij een PostNL punt.

Heeft op 23 februari 2018 om 13:46 geantwoord

Een heel slechte oplossing, indien ik 1 poststuk wil verzenden wil ik 1 postzegel betalen en geen 5, de weg via de app is de oplossing niet. bovendien was voorheen bij de PostNl EMTE winkel op de Hovel wel mogelijk te frankeren en postzegels te kopen. een slechte zaak dus en denk dus aan overstappen.

Alle klachten die gemeld zijn door B.J.de Ruiter