Klacht: Teveel ontvangene (nog) niet terugbetaald

op 01 september 2016 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

GGN heeft in verband met een nog uitstaande vordering beslag gelegd op mijn uitkering. Door de uitkeringsinstantie is het bedrag boven de beslagvrije voet op 10 augustus aan GGN uitbetaald. Dit was een bedrag van € 593,12. De uitstaande vordering bedroeg € 495,28.
Ik heb GGN op 16 augustus per email verzocht om het teveel ontvangene op mijn rekening te boeken. Op 24 augustus GGN nogmaals hierop gewezen. Op 31 augustus GGN nogmaals benaderd. Teveel ontvangene door GGN is na 3 weken nog steeds niet terugbetaald, daarnaast heeft GGN op geen enkele email gereageerd.

Wanneer ik het door GGN teveel ontvangene op mijn rekening heb staan, alsmede een reactie op mijn emails heb ontvangen. Mijn eerste email dateerd van 16 augustus en na 2 weken nog steeds geen reactie.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 02 september 2016 om 13:07 geantwoord

Geachte heer of mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht op klacht.nl hebben wij u een e-mail gestuurd met een reactie op uw klacht. Wij vinden het vervelend dat u eerder geen reactie heeft mogen ontvangen op uw e-mails. Echter waren wij wel bezig met de verwerking van de afdrachten in uw dossier.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

GGN Mastering Credit.

Heeft op 02 september 2016 om 19:57 geantwoord

In het schrijven van het UWV met betrekking tot het derdenbeslag is duidelijk vermeld dat het te veel ingehoudene niet aan het UWV geretourneerd moet worden, maar aan de klant. Waarom is dit dan toch aan UWV geretourneerd? Verder heeft UWV aangegeven dat beeindiging van het beslag tijdig moet plaats vinden, rekening houdend met een verwerkingstijd van 4 weken. Dit is pas op 30 Augustus gedaan, waardoor de kans groot is dat bij de UWV betaling van 7 september weer een bedrag door UWV aan GGN wordt overgemaakt.
In mijn eerdere mails van 16, 24 en 31 Augustus heb ik dit al bij GGN kenbaar gemaakt. Ik vind het heel jammer dat niet op deze mails gereageerd werd en dat GGN pas reageert als er een klacht wordt aangemaakt.

Bericht van GGN Mastering Credit

1 jaar geleden - Wij hebben zojuist een toelichting omtrent de werkwijze per email verzonden aan de klager. GGN Mastering Credit.

Alle klachten die gemeld zijn door Honest55