Klacht: teveel kosten bij aflevering pakket uit China

op 27 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een pakket uit China ontvangen ter waarde van 41$.us. Moet hier in Nederland 34,51 bijbetalen. (een plaatje Balsa hout en een schuim vliegtuigje) Dit overschrijdt de werkelijk waarde. Na mijn mening en onderzoek tegen alle EU regels.

Als hier een bedrag van 10 euro voor wordt berekend dan is dat nog meerdere malen van de werkelijke waarde 25%. Ik ga hier niet mee akkoord, met het bererekende bedrag van 34,51.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 juli 2017 om 12:12 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Rietveld,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent de kosten die u moet betalen bij een pakket uit het buitenland. Graag geef ik u meer informatie.

Wanneer u goederen besteld van buiten de Europese Unie dat kunt u te maken krijgen met inklaringskosten, btw en douanerechten. Meer informatie over deze kosten kunt u hier vinden;

Mocht u deze kosten niet willen betalen dan kunt het pakket eventueel weigeren of u kunt het pakket accepteren en de kosten betalen en bezwaar indienen mocht het niet kloppen.

Heeft op 27 juli 2017 om 14:50 geantwoord

Hoe komt men aan dit bedrag,normaal krijg ik formulier om de werkelijke waarde in te vullen.. Ik moet er maar vanuit gaan dat dit bedrag correct is? Waarom wordt ik niet in de gelegenheid gesteld om het zelf te kunnen controleren?

Alle klachten die gemeld zijn door farietveld