Klacht: Terugsturen pakket naar afzender

op 22 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn zoon heeft een artikel besteld via internet op een Amerikaanse site. De bezorgtijd was 1 a 3 weken. Dit heeft hij drie weken voordat wij op vakantie gingen gedaan. Op 23 juli zijn wij op vakantie gegaan. Op 24 juli is de bezorger langs geweest en heeft het pakketje, omdat wij niet thuis waren, bezorgd bij het dichtstbijzijnde PostNL locatie. Vanmiddag ben ik langs gegaan om het pakketje op te halen. Hier aangekomen blijkt het pakketje niet aanwezig te zijn.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice. Deze geven aan dat als een pakketje langer dan twee weken bij een PostNL locatie ligt het weer opgehaald wordt, en teruggestuurd wordt naar de afzender(in mijn geval Amerika) Dan moet je verder zelf maar kijken hoe je weer aan het pakketje komt.
Ik vindt het vreemd dat iets maar twee weken bij een punt blijft liggen en dan teruggestuurd wordt naar de afzender. Dit zou dus betekenen dat je niets in de zomervakantie kan bestellen als je langer dan twee weken op vakantie gaat.
In mijn geval moet ik hoe ik weer aan de bestelling(van mijn zoon) moet komen zonder dat het mij extra geld gaat kosten. Als ik het al voor elkaar krijg om het weer deze kant op kan krijgen.
Maar het gaat mij vooral om de regeling van twee weken die ik vreemd vindt.

Ik ben tevreden wanneer Post NL er voor gaat zorgen dat ik opnieuw het pakketje gaat krijgen of dat men het geld van mijn zoon vergoedt mocht ik niets kunnen bereiken in Amerika.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 augustus 2017 om 10:59 geantwoord

Geachte heer Burggraaf,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat het pakket van uw zoon retour is gestuurd naar de afzender. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Deze bestelling uit het buitenland wordt één keer op uw adres aangeboden en gaat vervolgens naar de afhaallocatie, waar dit pakket twee weken blijft liggen. Is het pakket niet binnen die betreffende twee weken afgehaald, dan wordt deze retour afzender gestuurd.

Deze periode van twee weken is onder andere gebaseerd op de capaciteit van afhaallocaties, mede om er zorg voor te dragen dat nieuwe pakketten ook aangenomen kunnen worden en de mogelijkheid blijft bestaan om pakketten bij deze afhaallocatie aan te kunnen blijven bieden.

Zodra het pakket retour afzender gestuurd wordt kunnen wij dit proces niet tegenhouden, ik raad u zodoende aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing in deze situatie. Ik hoop dat u samen met de afzender een oplossing kunt vinden die u beide tevreden stemt.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Heeft op 22 augustus 2017 om 11:06 geantwoord

Ik vind dat de oplossing slecht omdat ik niets hoor over de vakantieperiode waarin men vaal 3 weken op vakantie is. Verder moet ik nu contact op zoeken met een bedrijf uit China waar ik heel weinig gegevens van heb

Alle klachten die gemeld zijn door ReneBurg