Klacht: terugstoren geld duurt eeuwig

op 06 mei 2020 over Jysk in de categorie Interieurbedrijven

begin april 2020 een tuinset gekocht. deze had mankementen en na veel e-mails en telefoontjes de koop ontbonden op 6 April. Dit is bevestigd door Jysk en op 8 April dan ook een bericht gehad dat op 10 April de set weer opgehaald zou worden in opdracht van Jysk.

pas na een telefoontje op 24 April (dus na de wettelijke terugstorttermijn van 14 dagen die inging op 6 april) kregen we een bevestiging van terugstorting en dat het nog 14 dagen zou kunnen duren. Hierop meerdere keren gemeld dat we niet hiermee akkoord gaan en ze ook de deadline gegeven van 4 mei dat het bedrag op onze rekening moest staan anders zouden we er een melding van doen bij de ACM consumentenwijzer.
Helaas geen enkele reactie terug, niet te bereiken via telefoon, social media of mail.(iig geen reactie) en op 4 mei om 21.00 is ook via de wesbite van de ACM de melding gemaakt van dit bedrijf dat zijn wettelijke plichten niet nakomt.

Geld terug wettelijke boeterente zoals gesteld door de ACM

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Jysk over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Jysk in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jysk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jysk

Heeft op 15 mei 2020 om 11:00 geantwoord

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij schrikken ervan te lezen dat u tot op heden geen terugbetaling heeft ontvangen. Dit is uiteraard niet wat u mag verwachten. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hebben onze financiële afdeling onmiddellijk een herinnering gestuurd. Zodra wij reactie hebben, zullen wij u hier onmiddellijk over informeren.

Onze excuses voor de vele ongemakken.
Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Bojin

Bericht van Jysk

4 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw reactie.Goed om te lezen dat het bedrag inmiddels is teruggestort op uw bankrekening. Nogmaals onze excuses voor de vertraagde terugbetaling. De verwerkingstijd is op dit moment langer dan normaal doordat onze financiële afdeling met minder mensen aan het werk is gezien de Corona situatie.Ter compensatie voor de vertraging hebben wij u per e-mail een cadeauvoucher toegestuurd ter waarde van € 5. Mocht u deze vandaag niet ontvangen, dan is deze in uw ongewenste inbox terecht gekomen.Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Bojin

Heeft op 19 mei 2020 om 15:13 geantwoord

Cadeaukaart van 5 euro bij een bedrijf waar niet meer gekocht gaat worden.
Gaarne de wettelijke boeterente overmaken i.p.v. een flut cadeau kaart.

Bericht van Jysk

4 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw reactie.Wij zullen de cadeauvoucher laten blokkeren en de rente aan u terugstorten. Dit bedraagt € 0,91. Graag ontvangen wij uw bankrekeningnummer inclusief IBAN.Wij zien graag uw reactie tegemoet.Met vriendelijke groet, Bojin

Alle klachten die gemeld zijn door Ben1983