Klacht: Terugbetaling dubbele kosten en incassokosten

op 26 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 27 juni 2016 heb ik aan de deur € 45,73 betaald aan de bezorger.

Oktober een incassobrief ontvangen van Vesting Finance met een factuur voor 45,73 plus 40,32 aan incassokosten.

Op 3 november 2016 heb ik aan Vesting Finance € 86,05 moeten overmaken (€ 45,73 + € 40,32). Dit omdat ik de kwitantie kwijt was.

Nadat ik de kwitantie gevonden heb, contact opgenomen met Vesting Finance en toen is het hele circus in gang gezet.

Vesting Finance verwees me door naar DHL.

Na veel bellen en mailen Op 23 mei een bedrag van € 40,32 op mijn rekening ontvangen. Dit bedrag komt overeen met de incassokosten, echter bevat dit nog niet het oospronkelijke bedrag van € 45,73.

Er als de kippen bij zijn om (onterecht) te incasseren, maar terugbetalen is blijkbaar heel erg moeilijk.

Ook Vesting Finance maakt zich er gemakkelijk vanaf door mij het maar met DHL te laten uitvechten.

Bedrag geheel teruggestort op korte termijn en enige compensatie voor het geleden leed en gemaakte belkosten.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 26 juli 2017 om 13:59 geantwoord

Goedemiddag Michel,

Wat vervelend dat je van tussen Vesting Finance en DHL Express heen en weer gestuurd wordt. Wat wel erg vreemd is om zo je gemaakte kosten terug te vragen. Mijn excuses hiervoor.

Ik wil je adviseren om direct contact te leggen met mijn collega's van onze financiele afdeling via telefoonnummer: 088 100 4242. Onder vermelding van je zendingsnummer kunnen mijn collega's het voor je uitzoeken, en na onderzoek overgaan op geldteruggave.

Met vriendelijke groeten,

Stef
DHL Express

Alle klachten die gemeld zijn door michelsmit