Klacht: Terug storten bedrag geweigerde aankoop ( zie 516033)

op 02 juni 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Enkele weken geleden gevraagd waarom het geld nog niet is overgemaakt. Blijkt dat zij de geweigerde zending nog steeds niet ontvangen hebben. Volgens ‘Hermes’ ligt het pakket al sinds 06-05-2016 in Verteilzentrum Düsseldorf. Volgens ‘Post.NL’ is het 12-05-2016 op het postbusadres aangekomen. En nu? Kan ik zeker weer 8 weken wachten op mijn geld net als de vorige keer.
Overigens geven zowel Post.NL als ook DHL aan niet te leveren op een Postbus. Mijn vorige retourzending is bij DHL kwijtgeraakt. Zal me niet verbazen als dit pakket ook weer zoek geraakt is. Heb tot op heden het bedrag van € 75 niet ontvangen.

Verder constateerde ik 3 weken geleden op mijn afschrift dat CanalDigitaal zonder opgaaf van redenen het maandbedrag van een extra kaart verhoogd van € 4,50 naar € 9,50. Ik heb een tweejarig contract. Men kan toch niet zomaar de maandbedragen tussentijds gaan verhogen? En dan ook nog zonder informatie vooraf? KAN ECHT NIET!
Zij geven aan dat het voor kwaliteitsverbetering is toegestaan tussentijds te verhogen. Maar ik ben daarover op generlei wijze geïnformeerd.
Verder heb ik vanaf het begin alle zenders in HD-kwaliteit. Voor mij is er dus geen enkele verbetering. Sterker nog: Om de haverklap blijft het beeld hangen, of neemt de recorder slechts de eerste minuut van het programma op. Moet je iedere 2 weken de recorder resetten. WAT EEN KWALITEIT.

De reden dat ik hier klaag is omdat mailwisseling ´met CanalDigitaal altijd traag is. Verder reageren zij ook niet voor 100% op de gestelde situatie, waardoor je weer een mail moet sturen en enkele dagen wachten. Zou hen sieren klanten ook eens te bellen voor onderling overleg. Maar dat kost waarschijnlijk teveel geld. Ze laten liever de klanten vanuit het buitenland bellen voor tientallen euros.

Ik zal hier niet zeggen wat ik van CanalDigitaal vind. Ze mogen blij zijn dat ze een monopolypositie hebben. Anders was hun geen lang leven beschoren geweest.

Gewenste Oplossing:

1. Als eindelijk (na een maand zonder enige reactie) het geld wordt terug gestort;
2. Mijn maandbedrag gedurende de contractperiode gelijk blijft.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

7 maanden geleden - Geachte meneer Grodzki, Wat vervelend dat u negatieve ervaringen heeft wat betreft uw contact met CanalDigitaal. Graag zien wij dit verbeteren en ik hoop dan ook dat ik u in eerste instantie naar tevredenheid kan helpen. Ik zoek graag uit wat momenteel de status is van uw verzending. Wel heb ik daar een tweetal aanvullende gegevens voor nodig. Zou u mij allereerst kunnen voorzien van uw abonneenummer ofwel klantnummer? Dit vindt u bovenaan de correspondentie die u van ons ontvangt. Tevens zou ik van u graag de track & trace code ontvangen van uw retourzending. Indien ik aan de hand van uw abonneenummer deze gegevens niet meteen inzichtelijk heb, kan ik het op die manier verder voor u uitzoeken. Wat betreft de prijswijziging van de extra smartcard kan ik u mededelen dat deze wijziging uiteraard niet zonder enige aankondiging is doorgevoerd. Deze wijzigingen zijn reeds in 2015 aangekondigd middels briefing. De wijziging heeft plaatsgevonden daar de extra kaarten sinds 1 januari 2016 standaard zijn voorzien van HD-zenders. Hierdoor is het optionele HD-pakket van 5 euro vervallen en standaard toegevoegd aan alle kaarten. Graag zou ik u tevens een oplossing willen bieden wat betreft de problemen die u ervaart met uw apparatuur. Omdat uw klantnummer mist, is er echter niet te achterhalen wat voor apparatuur u gebruikt en kan ik u op voorhand geen specifieke oplossing bieden. Zodra deze gegevens bij ons bekend zijn, zal er alsnog een oplossing worden geboden en kunnen uw problemen hopelijk in alle tevredenheid worden opgelost. Met vriendelijke groet, Janet Webcare CanalDigitaal

Reactie van de melder van de klacht Ton Grodzki

7 maanden geleden - Ik wil jullie mijn antwoord op de hierboven gestelde vragen niet onthouden. Goede avond, Dank voor de reactie. Mijn abonneenummer is xxxxxxxx. De track&trace-code is dezelfde als tijdens de verzending vanaf CanalDigitaal naar mijn huisadres. Ik heb het pakket namelijk aan de deur geweigerd omdat ik bang was dat ik met zowel de CI-module als de ontvanger zou blijven zitten. Onder dat nummer is het pakket ook weer retour gegaan naar CanalDigitaal. Het nummer is 3SWQNFxxxxxxx. Volgens Post.NL is het pakket op 12 mei door CanalDigitaal ontvangen. Daarom begrijp ik ook niet dat jullie het bedrag niet terug storten. Ik kan immers bewijzen dat ik het pakket geweigerd heb. De terugreis vanaf mij naar jullie valt niet onder mijn verantwoordelijk. Dus ik begrijp niet dat jullie het bedrag niet hebben overgemaakt en vervolgens achter het pakket aangaan. Overigens heb ik de code reeds eerder naar CanalDigitaal gestuurd, namelijk 23 mei om 13:16 uur. Dit is ook door CD bevestigd. U zegt dat de prijsverhoging reeds in 2015 middels briefings bekend gesteld is. Ik heb eind november het contract afgesloten. Mij is nimmer verteld dat er een prijsverhoging zat aan te komen. Ik heb van begin af aan 2 kaarten voor ontvangst van HD-kanalen. Ik zie dus echt niet in waarom u mij maandelijks € 5,00 in rekening brengt omdat andere klanten, die blijkbaar een abonnement hadden voor SD, nu ook standaard HD hebben. M.i. is die prijs al in mijn maandbedrag verwerkt. Ik heb een MZ-101 voor mijn tweede tv. Die functioneert tot op dit moment goed. Beneden heb ik een DSR8141/22. Zoals gezegd regelmatig het probleem dat hij slechts een minuut opneemt, terwijl het rode opnamelampje gewoon brandt. Ook blijft hij soms hangen, met name nadat er live gepauzeerd is, of gepauzeerd is tijdens het afspelen van een opname. U begrijpt hopelijk dat ik huiverig ben om de ontvanger/recorder terug te sturen, omdat er al twee retourzendingen (van de twee) niet goed verlopen zijn. Met vriendelijke groet,

Bericht van Canaldigitaal

7 maanden geleden - Geachte heer Grodzki, Wat jammer dat het allemaal zo gelopen is. Allereerst, is het bedrag wat u nog moet ontvangen van ons op de terugstortlijst gezet. Het bedrag zal binnen 6 tot 8 weken op uw rekening zijn bijgeschreven. De prijs van de tweede kaart is teruggezet naar € 4,50 per maand. Dit was door een administratieve fout omgezet. De € 5,- die u teveel heeft betaald, zal verrekend worden met het abonnementsgeld van juli. Voor de Philips DSR8141 ontvanger heb ik via de mail een aantal stappen toegezonden. Deze stappen moeten het probleem verhelpen. Ik hoop dat dit het probleem met de ontvanger nu eindelijk oplost. Met vriendelijke groet, George Dekker Webcare Canal Digitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 28 juni 2016 om 12:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 28 juni 2016 om 12:16 geantwoord

Er is nog geen oplossing.
1. Het bedrag van de in April teruggestuurde CI-module is nog steeds niet door mij ontvangen!
2. De storingen van de ontvanger zijn nog steeds niet verholpen. Maar ik heb even geen zin meer om energie te steken in CanalDigitaal.

Bericht van Canaldigitaal

6 maanden geleden - Geachte heer Grodzki, Vriendelijk dank voor uw feedback. Jammer dat u niet tevreden bent omtrent de huidige stand van zaken. Zoals we in een reactie van afgelopen 10 juni reeds meldden, verwachten we dat het bedrag uiterlijk eind juli wordt teruggestort. We hopen in deze op uw geduld. Wat betreft de ontvanger: wat vervelend dat de storingen nog steeds niet verholpen zijn. Onze oprechte excuses voor de ongemakken. We helpen u evenwel graag verder, mocht u de kans en de tijd vinden ons binnenkort te benaderen met betrekking tot de verdere afwikkeling van de administratieve en technische issues. Met vriendelijke groeten, Jeroen

Alle klachten die gemeld zijn door Ton Grodzki