Klacht: Terug naar afzender

op 12 juni 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goeiedag,

Ik ben ernstig verontwaardigd hoe DHL nu met haar klanten om gaat.
Een zending uit Duitsland kon niet bezorgd worden op mijn adres omdat er niet open werd gedaan. (althans in het geval de bezorger eerlijk is) Maar het blijkt dat direct daarna het pakket retour Duitsland is gegaan.

Nu zit ik nog met niks en geen mogelijkheid om het pakket alsnog te laten bezorgen. ook geen contact mogelijk.

Nu weer anderhalve week wachten terwijl er gewoon betaald is voor een service, en dat is bezorgen van post. Niet terug sturen retour afzender zonder her-bezorging. Dit brengt schade aan de ooit zo betrouwbare DHL… erg jammer. en een excuus heb ik niet veel aan. Ik vraag een verdergaand begrip voor deze wanorde.

Het pakket is NIET geweigerd maar er was niemand thuis moment bezorging.
Echter in de track-trace staat dat het geweigerd is.

Gewenste Oplossing:

Verzender contacteren.
Verklaring retourzending
Pakket inspecteren
Al dan niet nieuwe levering

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Op basis van een niet thuis melding kunnen wij uw zending niet retourneren. Wanneer uw zending retour wordt gestuurd is er vaak sprake van een weigering wegens een probleem met uw zending. Ik kijk graag wat de reden is dat wij uw zending hebben moeten weigeren. Echter op basis van uw postcode en huisnummer vind ik geen zending in mijn systeem. Dit zou met de weigering te maken kunnen hebben. Zou u mij de traceercode van uw zending willen sturen? Dan kijk ik graag met u mee. Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht 1z

2 jaren geleden - 314256053313 2716JM Zoetermeer.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 juni 2018 om 13:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Kuyt,

Bedankt voor uw gegevens. Uw pakket met traceernummer 314256053313 is geadresseerd aan een ander adres dan hetgeen wat u aan ons doorgeeft. Namelijk het adres: Tellingerbos 1, 2716JL Zoetermeer. Ik vermoed dan ook dat de reden van retour te maken heeft met het feit dat uw pakket onjuist was geadresseerd. Om uw pakket alsnog te ontvangen wil ik u adviseren om contact op te nemen met de afzender.

Voor verdere vragen of opmerkingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Vivian
DHL Parcel (Netherlands) B.V.
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door 1z