Klacht: Tentamen dubbel geboekt.

op 10 november 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Momenteel volg ik de opleiding HBO bouwkunde bij de NCOI. In jaar een ben ik voor mijn tentamen Mechanica gezakt. Tijdens de inzage kwam ik erachter dat ik toch geslaagd was maar uiteindelijk weet de NCOI alles te verdraaien en kreeg ik niet de verantwoordelijke examinator te spreken en werd ik van de ene persoon die niets kon betekenen naar de andere gestuurd. Ik heb ervoor gekozen om dit gevecht niet aan te gaan (aangezien ik een deeltijd studie volg met een behoorlijke belasting en ook nog een fulltime baan heb). Dus ervoor gekozen om dit vak te herkansen, dit betekent bij de NCOI een kostenpost van 200€ om alleen al mee te mogen doen. Nadat ik betaalt heb, ben ik aangemeld voor de herkansing van 9 december, welke tot mijn verbazing op dezelfde dag valt als mijn tentamen draagconstructeur. Allebeide de vakken zijn heel pittig, veel rekenwerk en veel tekst. Nadat ik hierover met de NCOI heb gebeld begon het hele verhaal weer van voor af aan. Via deze weg hoop ik dat de NCOI mij eens verantwoordelijk te woord staat en er iemand is die iets kan betekenen voor mij. Op deze manier wordt het mij als student heel lastig gemaakt om de opleiding überhaupt te halen.

Ik ben tevreden wanneer ik een verantwoordelijke te spreken krijg, en dat diegene een van de twee tentamens verplaatst. Of dat ik mijn draagstructuur kosteloos mag herkansen, want op deze manier ga ik niet alle twee de tentamens doen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Matthijs Rustema

1 jaar geleden - Na contact te hebben gehad met de NCOI, is er voor gezorgd dat mijn herkansing blijft staan op 9 december en het andere tentamen is verschoven naar 20 januari. Dit is voor mij een resultaat waar ik tevreden mee ben.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 14 december 2017 om 12:55 geantwoord

Beste MR11,

Het Examenbureau heeft uw klacht betreffende de planning van uw examens in behandeling genomen en per e-mail beantwoord. Door wijzigingen in de oorspronkelijke examendata kan er in sommige gevallen een dubbele planning ontstaan. Uiteraard kijken we in een dergelijke situatie graag met u naar een passende oplossing. Het Examenbureau heeft één van uw examens verplaatst naar een later moment, en u heeft ons laten weten dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Matthijs Rustema