Klacht: ten onrechte verzekering opgedrongen

op 10 augustus 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Aangezien klagen bij Thrifty geen enkele zin heeft gehad , nu maar de klacht richting moederbedrijf Herz:

In Nl hebben wij via Easyterra een auto gehuurd bij Thrifty (dochter van Herz op vliegveld Bari / italie) van 15 tm 24 juni j.l. . Contract was incl. full coverage en dus geen eigen risico. Hiervoor hebben wij betaald 334,42 (bedrag is onmiddellijk van mijn rekening afgeschreven).

Bij aankomst in Bari werden wij “behandeld”door een medewerkster van Herz (Thrifty is onderdeel van Herz) die ons meldde dat wij geen full coverage hadden en tot 1200 euro moesten betalen bij schade. Wij hebben gemeld dat wij wel full coverage hadden, maar dat was absoluut niet zo, bleef zij volhouden. Wij moesten 270 euro bijbetalen (met korting !) om het eigen risico af te dekken, daar was geen ontkomen aan. Mijn papieren zaten in de koffer die in Milaan was achtergebleven en op de IPhone kon ik de papieren niet snel en goed lezen. Aangezien wij geen risico wilden lopen in een land als Italie hebben we maar ondertekend (was inmiddels 19:30h).

Volgende dag gebeld met Easyterra en die gaven aan dat wij inderdaad de auto full coverage verzekerd hadden en dat de Supercoverage dekking a € 270 volledig overbodig was. Door hoteleigenaar laten bellen met Thrifty om te vragen of de full coverage kon worden stopgezet, maar ik had getekend en daar was niets meer aan te doen.

Dezelfde dag een klacht ingediend bij Thrifty via hun .it, hun .com en later nog hun .nl website, aangezien ik geen enkele bevestiging ontving. Tevens een klacht ingediend bij easyterra, aangezien ik van mening ben dat zij dit niet goed hebben doorgegeven aan de verhuurder, waardoor dit heeft kunnen plaatsvinden. Na terugkomst in Nederland standaard mails ontvangen (in het nederlands en het engels) van Thrifty n.a,v. mijn ingediende klachten met opnieuw de mededeling dat zij niets voor mij kunnen doen.

Samenvattend , hebben wij voor € 334,42 een auto incl full coverage gehuurd in NL en betaald bij Easyterra en inmiddels is € 270 van mijn rekening afgeschreven voor een verzekering die ik al had afgesloten.

Bij terugkomst op het vliegveld in Bari heb ik opnieuw geklaagd bij de Thrifty / Herz balie en daar werd aangegeven dat ik op de 15de geholpen was door een trainee , maar dat zij hun trainees altijd goed instrueerden en zij mij verteld moet hebben dat bij schade ik eerst zou moeten betalen aan Thrifty/Herz en ik later het geld zou kunnen terugvorderen via Easyterra.
Dit is ons echter niet zo verteld. De trainee heeft ons alleen maar verteld dat we tot 1200 euro zouden moeten betalen, waarbij ze nog duidelijk heeft aangegeven hoeveel bijv. een kras van maar 10cm kostte in Italie (i.e.~ 200 Euro ) , daarmee aangevend dat die 270 voor de verzekering eigenlijk best wel mee viel.

kortom wij voelen ons misleid en hebben op basis van verkeerde info nog een dure verzekering afgesloten voor een auto die al all-risk, zonder eigen risico was verzekerd.

terugbetaling van 270 euro

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door september01