Klacht: Ten onrechte strafport

op 03 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb strafport betaald, voor een kaart die ik na betaling ontving. ( was geen afzender bekend)
Aangezien ik zag dat er voldoende postzegel opzat, heb ik met post Nl gebeld

De strafport krijg ik terug, maar er werd mij verzekerd dat er te weinig postzegel geplakt was. Er zat een 1 op en ik vertelde dat dat genoeg was.
De meneer aan de telefoon zei dat dat niet zo was, omdat de brief 23 gram woog.( ervmoest dus een 2 op)

Dit is niet waar, want het was een gewone kaart. Ik heb hem gewogen en hij woog 11 gram.

Er is dus blijkbaar iets goed misgegaan. Er was voldoende gefrankeerd en ten onrechte port betaadl. Een beetje slordig vind ik dit wel.

Ik heb mijn brief pas gekregen, toen ik betaald heb. Dat mag ook niet, want u heeft bezorgplicht.

Hoe kan dit gebeuren?

Met vriendelijke groeten,

A.J. Van Tuijl

Ben via de telefoon wel netjes geholpen, maar ik werd niet geloofd dat de brief geen 23 gram woog.
Dat wordt elektronisch en automatisch gedaan werd er verteld, dus dat is altijd goed.
De meneer durfde daar zelfs zijn handen voor in het vuur te steken.

Nou gelukkig maar, want hij zou ze goed verbrand hebben.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 03 juli 2017 om 17:48 geantwoord

Geachte mevrouw van Tuijl,

Allereerst hartelijk dank voor uw bericht en mijn excuses voor de late reactie. Uit uw bericht maak ik op dat u enkele tijd terug een portokaart van ons ontving, maar dat u het niet helemaal eens was met de reden dat u die kreeg. Ik kan mij indenken dat u hier verontwaardigd over was.

Het is normaliter inderdaad zo dat de machine die briefpost weegt accuraat is. Natuurlijk weet ik niet met volledige zekerheid of dit ook zo was toen uw brief gewogen werd. Ik kan hier dan ook geen uitspraak over doen, maar geloof u uiteraard van harte. Gelukkig is uw portokaart inmiddels wel door mijn collega afgeboekt.

Daarnaast weten wij uiteraard dat wij een bezorgplicht hebben. Wanneer er onvoldoende portokosten zijn betaald, dan bezorgen we brieven daarom ook wel gewoon. Dit is dan ook niet de reden dat uw brief vertraagd kan zijn geweest. Wat de reden wel exact is kan ik helaas niet zien, omdat briefpost ongeregistreerd is. Wel wil ik uiteraard mijn excuses aanbieden dat u langer op uw brief heeft moeten wachten dan u normaal van ons gewend bent.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd omtrent de situatie. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door keesenanja