Klacht: ten onrechte negatief geregistreerd

op 20 maart 2017 over Focum Commerce B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Heb iets langer dan een jaar in de wsnp gezeten door verkoop woning met schuld. Dit door toedoen ex-partner die fraude had gepleegd.
Ben sinds 10 februari 2017 uit de wsnp doordat er een akkoord is gesloten met desbetreffende schuldeisers. Doordat ik een andere autoverzekering wilde afsluiten kwam ik door een negatief advies van Focum erachter dat ik daar negatief geregistreerd sta. Heb gebeld en gevraagd hoe zij aan deze gegevens komen. Een nogal onduidelijk antwoord. Heb een mail gestuurd dat ik wil dat dit rechtgezet wordt. Het blijkt dat ik daarna nog 45 maanden bij hun in het systeem blijf staan.

Ik wil van die negatieve registratie af en helemaal niet meer bij hun in het systeem staan. Wat ik niet begrijp is hoe zij aan mijn gegevens komen.
Via het bkr? Met de wet op privacy zou dit toch niet mogelijk moeten zijn.
Ik kan zo niet eens een andere autoverzekering afsluiten. Mijn huidige verzekering loopt af per 1 april.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Focum Commerce B.V. over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Focum Commerce B.V. in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Focum Commerce B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Focum Commerce B.V.

Heeft op 20 maart 2017 om 15:10 geantwoord

Heeft op 20 maart 2017 om 15:44 geantwoord

Er is door jullie een negatief advies gegevens aan de verzekeringsmaatschappij Aon. Bij deze verzekering zou ik korting krijgen via de vgn omdat ik bij een gemeente werk. Ik heb jullie al uitgelegd dat ik buiten mijn schuld om in de wsnp terecht ben gekomen.
Wanneer jullie positief advies geven aan de Aon is het voor mij opgelost. Op deze manier niet.

Alle klachten die gemeld zijn door Anja Heinhuis