Klacht: Ten onrechte geclaimde porto verhoging van verzonden briefkaart.

op 30 juni 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn vrouw werkt niet met een PC, dus geen mailtjes, sms jes etc..
zij schrijft een kaartje standaard gekocht bij de kiosk. Zij plakt daar een zegel van 1 € op, conform de huidige tarieven. Eind maart begin april valt er een kaart in de bus met de mededeling dat er te weinig postzegels zijn geplakt. Onze redenatie leuk van post dat kaart bezorgd wordt.De zegel is niet goed door ons geplakt of nat geworden en erafgevallen. € 3,64 overgemaakt naar post daar hebben ze recht op.

Wie schetst verbazing dat rond 10-06-2020 wederom een kaart van post in onze bus valt of er wederom € 3.64 kan worden overgemaakt.
Tarieven gepakt kaart gewogen alles voldeed in onze optiek aan de tarieven en voorschriften van post. Nu is het welletjes, moet er € 2 op een briefkaart in een envelop (standaard produkt). Dit klopt niet dus deze klacht moet naar post!

Wij zijn tevreden als post voor € 1 een briefkaart brengt naar een familielid of vriend met een gelukswens.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 juni 2020 om 11:11 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u twee portokaarten heeft ontvangen en graag duidelijkheid wilt over de berekening van de kosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De betaalcode eindigend op 97 heeft betrekking op een door u verzonden poststuk. Na controle blijkt dat dit poststuk geen postzegel bevatte. U kunt het betreffende poststuk bekijken via de website. De portokosten bestaan uit het ontbrekende bedrag aan postzegels, afgerond naar € 0,91 of een veelvoud daarvan, plus administratiekosten.

De betaalcode eindigend op 54 heeft betrekking op een door u ontvangen poststuk. Als geadresseerde bent u uiteraard nooit verplicht om de kosten voor een onvoldoende gefrankeerd poststuk te voldoen. Mocht een dergelijke situatie zich in de toekomst weer voordoen dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze Klantenservice zodat we dit voor u kunnen oplossen.

Een postzegel met ‘Nederland 1’ erop, heeft niet de waarde van één euro, maar de waarde die hoort bij ‘Nederland 1’. Op dit moment is dat €0,91. U kunt deze zegel gebruiken voor post tot 20 gram. Hetzelfde geldt voor een postzegel met ‘Nederland 2’ erop, deze is niet twee euro waard maar op dit moment heeft zo’n zegel een waarde van €1,82. U kunt deze gebruiken voor post van 20 tot 50 gram. U kunt altijd voor verzending ter controle de huidige tarieven controleren via www.postnl.nl

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door essiwueet.